بازی خطرناک ایلان ماسک با بیت‌کوین

برخی کارشناسان در حوزه ارزهای دیجیتال بر این باور هستند که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در حال حباب‌سازی برای بازار رمزارزها، خصوصا بیت‌کوین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، وب‌سایت کریپتو نت‌ورک در گزارشی نوشته است که آخرین درآمد سه ماهه تسلا نشان می‌دهد که این شرکت به جای فروش اتومبیل، سود بیشتری از بیت‌کوین کسب کرده است.

به‌دنبال توییت اخیر ایلان ماسک درخصوص بازگشت مجدد به خرید و فروش خودرو با بیت‌کوین در صورت مسجل شدن این موضوع که دست‌کم ۵۰درصد بیت‌کوین‌ها با انرژی برگشت‌پذیر و پاک استخراج شده باشند، قیمت این ارز دیجیتال از اواخر روز یکشنبه روند صعودی به خود گرفته است.

فوریه گذشته بود که شرکت تسلا اعلام کرد، یک میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار را صرف خرید بیت‌کوین کرده است و قصد دارد این ارز دیجیتال را در معاملات خود برای فروش خودرو به‌کار بگیرد. این موضوع با استقبال شدید علاقه‌مندان به رمزارزها مواجه شد و ارزش بیت‌کوین را به بالاتر از ۶۰ هزار دلار برد. با این حال چندی بعد، شایع شد که تسلا بخشی از بیت‌کوین‌هایش را در بازار به فروش رسانده و برخی دیگر هم اعلام کردند که برنامه ماسک و تسلا بالا بردن قیمت بیت‌کوین و فروش آن و در نهایت رسیدن به سود مالی مناسب است! تسلا اما چندی بعد  اعلام کرد که نمی‌تواند طرفدار بیت‌کوینی باشد که استخراجش همراه با مصرف بسیار بالای انرژی است و البته سوختنِ سوخت‌های فسیلی که منجر به آلودگی محیط‌ زیست می‌شود. بدین ترتیب بود که ارزش این رمزارز فرو ریخت و تا مرز ۳۰ هزار دلار پایین کشاند.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز در این خصوص نوشته که بیشتر ضرر نوسان‌های بیت‌کوین متعلق به سهام‌داران شرکت تسلا است. سرمایه‌گذاران ایلان ماسک را به‌دلیل توییتش درخصوص اینکه تسلا قبول بیت‌کوین را به‌عنوان پرداخت برای وسایل نقلیه برقی خود متوقف می‌کند، مقصر می‌دانند. پیش‌بینی شده است که تسلا درحال حاضر حدود یک میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار بیت‌کوین در اختیار دارد.

نکته جالب درخصوص سرمایه‌های رمزارزی این است که این دارایی‌ها باید دست‌کم سالانه از نظر کاهش ارزش آزمایش شوند. ماهیت بی‌ثبات بیت‌کوین باعث می‌شود که ارزیابی‌های سه ماهه به شکل معمول درآیند. حالا اگر قیمت افزایش یافته باشد، شرکت نمی‌تواند سود را ثبت کند. فقط در صورت فروش دارایی قادر است چنین کاری را انجام دهد.

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 16065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha