وزیر پیشنهادی صمت کیست؟/اولین حاشیه رزم حسینی در مجلس

روز گذشته از سوی رئیس جمهور علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت از سوی دولت به مجلس معرفی شد تا شاید در چند ماه پایانی دولت این وزارت خانه سامان بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روز گذشته از سوی دولت علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت از سوی دولت به مجلس معرفی شد تا شاید در چند ماه پایانی دولت این وزارت خانه سامان بگیرد. بعد از آنکه حسین مدرس خیابانی نتوانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد گزینه های مختلفی برای تصدی این سمت مطرح شد که در نهایت دولت روی رزم حسینی که از ابتدای دولت دوازدهم به عنوان گزینه وزارت صمت مطرح شده بود به توافق رسید. 

رزم حسینی  ۵۹ ساله که در کارنامه سیاسی خود استانداری استانهای کرمان و خراسان رضوی را برعهده دارد به نظر می رسد کار سختی را برای گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی درپیش داشته باشد هرچند که در سوابق وی می توان به تجارب اجرایی  اشاره کرد اما مسئله اینجا است که آیا رزم حسینی می تواند سکان داری وزارت خانه ای را در دست بگیرد که شعار سال 99 با محوریت این وزارت خانه نامگداری شده است؟

امروز پس از معرفی رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس، اولین حاشیه برای وی ایجاد شد به طوری که پس از اعلام وصول این نامه وی  به همراه حسینعلی امیری و محمدرضا پورابراهیمی وارد صحن علنی مجلس شد که این اقدام با اعتراض برخی از نمایندگان مواجه شد و نمایندگان به این موضوع که حضور رزم حسینی در جلسه خلاف آیین نامه است اعتراض داشتند.

در این میان علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس با فریادهای خود اعلام می کرد که حضور رزم حسینی در جلسه غیر قانونی است که برخی از نمایندگان با قرار گرفتن در کنار صندلی این نماینده خواستار آرام شدن وی شدند. که این مسئله موجب شد تا پس از اعتراضات نمایندگان، وزیر پیشنهادی صمت جلسه علنی امروز را ترک کند.

* چهارشنبه هفته آینده جلسه رای اعتماد به رزم حسینی

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در چهارشنبه هفته آینده خبر داد.

محمدحسین فرهنگی گفت: جلسه رأی اعتماد به علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه هفته آینده ۹ مهر ۹۹ برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جلسه، دولت اعم از رئیس جمهور و وزیر پیشنهادی جمعاً یک ساعت و نیم فرصت دارند تا از برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع کنند که یک ساعت آن قبل از صحبت‌های موافقان و مخالفان و نیم ساعت آن بعد از صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف خواهد بود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: طبق روال در یک ساعت قبل از صحبت‌های موافقان و مخالفان وزیر رئیس جمهور یا معاون اول وی به دفاع از وزیر پیشنهادی می‌پردازند و در نیم‌ساعت پایانی وزیر پیشنهادی به ابهامات و سؤالات نمایندگان موافق و مخالف پاسخ می‌دهند.

فرهنگی خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم نمایندگان در این جلسه در موافقت و مخالفت با وزیر پیشنهادی مطالب خود را مطرح می‌کنند و طبق برنامه دو نفر موافق و دو نفر مخالف به قید قرعه مطالب خود را در این باره مطرح می‌کنند که هر یک از موافقین و مخالفین پانزده دقیقه برای ارائه مطالب خود فرصت دارند و می‌توانند بخشی یا همه وقت خود را در اختیار نماینده دیگری هم قرار دهند.

وی افزود: پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان و صحبت‌های وزیر پیشنهادی رأی‌گیری درباره وزیر انجام می‌شود.

* سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی صمت

از سوابق اجرایی رزم‌حسینی می‌توان به مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان، عضویت در هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مدیر عاملی و ریاست هیئت مدیره مجتمع صنعتی کرمان، مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان، ریاست هیئت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ کاران دوهزار، مدیر عاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ، مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کاترپیلار، نایب رئیسی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور، ریاست مجمع شرکت آستانه ریل و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین اشاره کرد.

حال باید دید آیا این سوابق اجرایی میتواند نمایندگان مجلس یازدهم را مجاب کند تا به رزم حسینی رای اعتماد دهند یا اینکه دولت باید فرد دیگری را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کند.

انتهای پیام/

۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 1603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha