حالت استند بای در بازارها!

بازارها در اوج حساسیت در حالت استند بای هستند. خبر مهم هم برای بورسی ها، عرضه اولیه روز چهارشنبه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز، بازارها همچنان در اوج حساسیت تحولات جدید مذاکرات وین و انتخابات ریاست جمهوری در شرایط انتظاری به سر میبرند.در تازه ترین تحولات مربوط به وین هم آلمان اگرچه خواستار تعدیل شدن نظرات طرفین برای تسریع در احیای برجام شده که ایران و روسیه هر دو متفق القولند در این هفته مذاکرات وین به نتیجه نمیرسد. امروز سران گروه هفت هم از مذاکرات وین در راستای احیای برجام حمایت کردند.

روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو راست گرا پس از ۱۲ سال جای خود را به نفتالی بنت چپ گرا در اسرائیل داد که البته ترکیب آن ائتلافی با گروه های مختلف چپ گرا و میانه است. تغییر نخست وزیر در فلسطین اشغالی میتواند سیگنال های جدیدی در رابطه با پرونده هسته ای ایران در روند مذاکرات احیای برجام به همراه داشته باشد.

در بازار ارز قیمت دلار در کانال ۲۴ هزار تومان در حال تثبیت خود است و البته به انتظار روزهای آینده منتظر نتایج جلسات مربوط به مذاکرات وین و انتخابات ریاست جمهوری است.

در بازار مسکن بخش مهمی از سمت تقاضا هم به مثابه دیگر بازارها در حالت استند بای و انتظار به سر میبرد. اگرچه حجم معاملات کاهش یافته و قیمت ها هم مسیر کاهشی داشته اما تقاضای فعالی به دلیل بالابودن هزینه تولید مسکن دیده نمیشود. در بازار خودرو هم با وجود رشد ادامه دار قیمت ها ناشی از تغییرات نرخ ارز، همچنان تقاضای فعال دیده نمیشود.

در بازار سهام هم، وضعیت معاملات بورس و فرابورس به صورت متعادلی دنبال میشود. بورس بازان البته انتظار دارند بازار خود را برای روند صعودی آماده کند اما اوج حساسیت مربوط به مذاکرات وین و انتخابات ریاست جمهوری را در بورس تاثیرگذار میدانند.

خبرها از بازار اوراق بدهی هم حکایت از این دارد که بانک ها برای نخستین بار همسو با بورس بازان از خرید اوراق صرف نظر کردند و این میتواند سیگنال های رفتاری نامطلوب دولت در معنای احتمالی استقراض از بانک مرکزی باشد.

البته اخبار مربوط به بنگاه های بورسی هم نشان میدهد که همچنان مجوز افزایش قیمت ها در دستورکار است هر چند که مهمترین خبر مربوط به بنگاه های بورسی به عرضه اولیه روز چهارشنبه مربوط است؛ بدین ترتیب پانزده درصد از سهام شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور (#ومدیر) چهارشنبه عرضه اولیه خواهد شد. حداکثر مبلغ مورد نیاز جهت شرکت در این عرضه اولیه ۲۹۹ هزار تومان است.

اما مهمترین اخبار بنگاهی را میتوان در زیر دنبال کنید:

الف) شرکتهایی که مجمع برگزار کردند و آن هایی که مجمع برگزار میکنند:

#شفن | جلسه مجمع عمومی پتروشیمی فناوران در استان تهران (شهر تهران به آدرس خیابان ولیعصر (عج) - بالاتر از جام جم - نرسیده به چهارراه پارک وی- مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش) در ساعت ۱۰ روز سه شنبه ۱۵ تیر برگزار میشود.

#ختوقا | گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در مجمع سالانه ۱.۶ تومان به ازای هر سهم تقسیم کرد.

#وتوکا | مجمع سالانه شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد برگزار شد. در این مجمع به ازای هر سهم  ۳۵تومان سود تقسیم شد. شرکت به واسطه برنامه های توسعه ای برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار خود دارد. 

#کاسپین | مجمع سالانه شرکت داروسازی کاسپین تأمین برگزار شد.  در مجمع کاسپین ۲۰۵۰ ریال (معادل ۹۰ درصد سود قابل تخصیص) به ازای هر سهم سود تقسیم شد.

#دسانکو | مجمع فوق العاده داروسازی سبحان انکولوژی با دستورکار افزایش سرمایه در استان تهران (شهر تهران به آدرس تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، بلوار معلم، انتهای خیابان کرمانی، شرکت داروسازی تولید دارو) در ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲ تیر برگزار میشود.

#وتوکا | سرمایه گذاری توکا فولاد در مجمع سالانه  ۳۵ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

#شبصیر | مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی قائد بصیر به دلیل عدم دریافت صورت های مالی از سوی حسابرسی اعلام تنفس کرد. 

#فخوز | جلسه مجمع عمومی فولاد خوزستان در ساعت ۰۹:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ در استان خوزستان (شهر اهواز به آدرس اهواز - کیلومتر ۱۰ جاده اهواز بندر امام خمینی (ره)-شرکت فولاد خوزستان، دویست دستگاه- سالن اجتماعات) در ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۹ تیر برگزار میشود.

#وپارس | جلسه مجمع عمومی بانک پارسیان در استان تهران (شهر تهران به آدرس تهران- شهرک غرب- بلوار شهید فرحزادی - خیابان زرافشان غربی - پلاک ۴ - سالن آمفی تئاتر واقع در ساختمان مرکزی بانک پارسیان) در ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲ تیر برگزار میشود.

#برکت | مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گروه دارویی برکت با اعلام تنفس، سه شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

#جم | مجمع عمومی پتروشیمی جم  جلسه مجمع عمومی این شرکت  در استان تهران (شهر تهران به آدرس تهران- خیابان ولیعصر- پایین تر از پارک وی- مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش- سالن تلاش) در ساعت ۱۰ ضبح روز شنبه ۱۲ تیر برگزار میشود.

ب) شرکت هایی که افزایش سرمایه میدهند:

#امید | تامین سرمایه امید از پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت به میزان ۱۱۰ درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی خبر داد.

#فسپا | افزایش سرمایه  ۱۰۰ درصدی گروه صنعتی سپاهان از مبلغ ۶۵ میلیارد تومان به ۱۳۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته  به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#دارو | کارخانجات داروپخش از ثبت افزایش سرمایه از ۷۵ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد  تومان (از محل مطالبات و آورده نقدی) در مرجع ثبت شرکت ها خبر داد.

#اتکای | گزارش توجیهی افزایش سرمایه در بیمه اتکای ایرانیان از ۴۰۰ میلیاردتومان به ۸۰۰ میلیارد تومان (از محل سود انباشته، سایر اندوخته ها) به منظور حفظ و ارتقای جایگاه شرکت در بازار بیمه اتکایی و تقویت توان مالی جهت ورود به بازار اتکایی بین المللی و همچنین رعایت الزامات قانونی برای حداقل سرمایه مورد نیاز به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#شفارس | مدارک افزایش سرمایه صنایع شیمیایی فارس پس از تشکیل جلسه در زمان قانونی به اداره ثبت شرکتها ارسال شده است. لذا با توجه به تعطیلات ایام نوروز و همچنین گسترش موج چهارم ویروس کوید – ۱۹ پیگیر امورات ثبتی هستیم. اما مدارک بخاطر نواقص از طرف اداره ثبت شرکت ها به شرکت عودت شد. ضمناً همه نواقص مدارک اداره ثبت شرکت‌ها تکمیل شد و برای بررسی و صدور ثبت آماده است. از آنجا که سامانه اداره ثبت شرکتها از اوایل اردیبهشت تاکنون در قسمت افزایش سرمایه و نقل و انتقالات سهام دچار نقص فنی شده و در قسمت تایید مدارک اجازه ثبت و ارسال نمی دهد. پس از رفع شدن این مشکل بلافاصله اقدام به ثبت افزایش سرمایه و نتیجه از طریق سامانه کدال به استحضار میرسد.

ج) شرکت هایی که تازه ترین وضع خود را شفاف سازی کردند:

#غدام | سرمایه کشاورزی کوثر در نظر دارد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ سهم خوراک پارس (معادل ۵۰ درصد به اضافه ۱۰۰ سهم) با قیمت هر سهم ۴۴ هزار تومان در روز سه شنبه ۲۹ تیر را به فروش برساند.

#لکما | کارخانجات مخابراتی ایران از حضور در مناقصه با موضوع خرید تجهیزات شبکه یدکی فورس ماژور خبر داد.

#فولای | صنایع فولاد آلیاژی یزد درباره واگذاری سهام صنایع مفتولکاران یزد(سهامی خاص) به میزان ۸۳ درصد و سود حاصل از واگذاری پس از کسر مخارج انتقال به میزان ۲۲.۷ میلیارد تومان شفاف سازی کرد.

#شفن | محصول Pure MDI پتروشیمی کارون به دلیل قطع ناگهانی خوراک CO و کلر از سوی پتروشیمی های فن آوران (شفن) و اروند و بروز مشکلات فرآیندی ناپشی از آن و فعالیت های تعمیراتی متعدد با وقفه مواجه شده است. بنابراین در هفته آتی کاهش ۵۰ درصدی در تناژ عرضه روتین هفتگی وجود خواهد داشت. بدیهی است با رفع مشکلات و مهیا شدن شرایط تولید مداوم، اعلام عرضه به روال سابق انجام می پذیرد.

#قصفها  #قثابت | قند اصفهان و قند ثابت خراسان در خصوص تعیین قیمت فروش شکر تولیدی سال جاری اعلام کرد قیمت شکر از ابتدای سال ۱۴۰۰ براساس ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل تعیین شود. بر اساس دستور العمل قیمت گذاری فوق الاشاره و با توجه به پیش بینی های صورت پذیرفته، قیمت تمام شده شکر با احتساب ۱۷ درصد سود فعالیت طبق دستور العمل ابلاغی از بهای بازار بیشتر می باشد و با توجه به شرایط بازار، نرخ فروش متفاوت خواهد بود و آثار سود و زیان آن به طور دقیق مشخص نیست.

#بوعلی | مصوبه هیات مدیره پتروشیمی بوعلی سینا در خصوص انتشار اوراق اختیار فروش تبعی با شرایط تعداد ۴۰ میلیون سهم و اعمال ضریب قیمت ۱/۲۲ برای یک سال بعد. عامل انتشار: صندوق بازارگردانی اختصاصی خلیج فارس ابلاغ شد.

#شستا | محمدعلی شیرازی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری صبا تامین: هر روز اوراق فروش تبعی عرضه می‌شود و زمانی که شستا چنین اوراقی را منتشر کرد، ٢٧٨ میلیون برگ داشت و تا زمانی که به پایان برسد هر روز عرضه می‌شود.

#ذوب | محمدرضا یزدان پناه، مدیر برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات ذوب آهن اصفهان گفت: تعمیرات اساسی به صورت همزمان در پنج ناحیه از خط تولید، شامل ایستگاه ریخته گری شماره پنج، ساخت و اجرای لوله های اکران دیگ کنورتور شماره دو، تعویض کامل برج های خنک کننده ایستگاه ریخته گری شماره پنج، تعمیرات اساسی آگلوماشین شماره چهار، تعمیرات اساسی درجه سه کوره بلند شماره دو با موفقیت اجرایی شد.

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
کد خبر: 16012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha