ساختار بازار سرمایه با حذف قیمت‌گذاری دستوری اصلاح می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه، بازارگردانی، پیش‌بینی بیمه برای جبران خسارت مردم و حذف قیمت‌های دستوری از بازار سرمایه را از مهم‌ترین راهکارها برای بهبود وضعیت بورس دانست.

به گزراش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده درباره راهکارهای کوتاه مدت ساماندهی بازار سرمایه و بورس، گفت: بازار سرمایه در روزهای گذشته روند مناسبی داشته و به پیش‌بینی‌های مربوط به انتخابات عکس العمل نشان داد، این امر بیانگر آن است که بازار متوجه تغییرات می‌شود.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی سیاست‌های حمایتی مطرح شده از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را راهکارهای کوتاه مدت مناسب برای ساماندهی بورس دانست و در تشریح آنها، توضیح داد: حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه، بازارگردانی، پیش‌بینی بیمه برای جبران خسارت مردم و حذف قیمت‌های دستوری از تمام کالاهای عرضه شده در بازار سرمایه و بورس را می‌توان از جمله راهکارهای ضروری مطرح شده برای بهبود وضعیت بورس برشمرد.

این نماینده در مجلس یازدهم با بیان اینکه سیاست‌های کلان حمایتی برای بهبود بورس باید از سوی دولت اعمال می‌شد که متاسفانه این مهم در دولت آقای روحانی محقق نشد بنابراین امید مردم به انتخابات آینده است، ادامه داد: آنچه باید در کوتاه مدت انجام می‌گرفت، تا حدودی پس از جلسه سران قوا اجرایی شد و این اقدامات کوتاه مدت از ریزش بازار جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درباره اختصاص یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، تصریح کرد: هرچند بخشی از این اعتبار پس از جلسه سران هماهنگی قوا پرداخت شد اما اعتباری که باید از این محل تامین می‌شد، تاکنون تخصیص نیافته است.

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
کد خبر: 16009

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha