ماجرای پیش‌فروش بندر جاسک به هندی‌ها چیست؟

معاون بندری سازمان بنادر پیش فروش بندر جاسک را تکذیب و اعلام کرد که سازمان بنادر هیچ وقت بنادر خود را واگذار نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز خبری در خبرگزاری‌ها مبنی بر پیش فروش بندر جاسک منتشر شد که در همین رابطه فرهاد منتصر کوهساری معاون بندری سازمان بنادر با بیان اینکه به هیچ عنوان خبر پیش فروش بندر جاسک به هندی‌ها صحت ندارد، گفت: هم اکنون ساخت و ساز و اجرای طرح جامع حمل و نقل و اسکله‌های بندری در این حوزه در حال اجراست.

این مقام مسئول ادامه داد: به هیچ عنوان خبری  مبنی بر اینکه، این بندر پیش فروش شده صحت ندارد و سازمان بنادر این موضوع را به طور کامل رد می‌کند.

معاون بندری سازمان بنادر بیان کرد: سازمان بنادر فعالیت‌های بهره برداری و قراردادی را در قالب BOT انجام می دهد.

به گفته معاون بندری سازمان بنادر، این سازمان هیچ وقت بنادر خود را واگذار نمی‌کند.

گفتنی است، علی چنگی، سفیر جمهوری اسلامی در هند هفته گذشته طی کنفرانسی به دهلی‌نو پیشنهاد داده بود که علاوه بر سرمایه‌گذاری در بندر جاسک ایران، از آن به عنوان پایگاه ذخایر استراتژیک نفت و برای احداث خط لوله مستقل گاز استفاده کند.

بر این اساس نشریه اکونومیک‌تایمز هند نوشت: این پیشنهاد توسط سفیر جمهوری اسلامی در جریان یک میزگرد در مورد روابط جمهوری اسلامی و هند مطرح شده است. این میزگرد این هفته و از سوی بنیاد «تیلوتاما» در هند برگزار شد.

براساس این گزارش تاکنون سازمان بنادر به هیچ عنوان بنادر خود را واگذار نکرده و تنها بندر چابهار در قالب  قراردادهای BOT  با همکاری کشور هند فعالیت‌های بندری را انجام می‌دهد.

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 16005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha