سامانه معاملات بومی بورس، در مراحل آخر

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس و اوراق بهادار تهران گفت: سامانه معاملات بومی بورس اکنون قابلیت بهره‌برداری دارد، اما باید یکسری فرایندهایی را اعم از استقرار و راه‌اندازی، از سر بگذارند به همین دلیل کمی فرایند به اجرا در آمدن آن زمان‌بر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ روح‌الله دهقان، در خصوص اشاره رئیس سازمان بورس به تکمیل زیر ساخت سامانه معاملات بومی، گفت: حدود سه سالی می‌شود که یک تیم فنی روی این سامانه بومی در حال کار کردن هستند؛ همچنین در این راستا به منظور بهبود و تسریع بخشیدن به روند عملیات تاسیس سامانه شرکت مشترکی را با دانشگاه تهران راه‌اندازی کرده‌ایم.

او افزود: اکنون نیز این سامانه قابلیت بهره‌برداری دارد به گونه‌ای که حتی می‌توان از آن استفاده کرد و به معاملات پرداخت، اما از آنجایی که همانند هر سامانه دیگری باید یکسری فرآیندهایی را مانند استقرار و راه‌اندازی از سر بگذارند به همین خاطر کمی به‌کارگیری از آن به طول انجامیده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس و اوراق بهادار تهران گفت: پس از استقرار و راه‌اندازی سامانه معاملات بومی بورس به طور قطع ما یکی از بازارهایمان را به این سامانه جدید منتقل و متصل خواهیم کرد، همچنین عده‌ای می‌گویند که آیا قرار است این سامانه معاملاتی در ابتدا به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد؟ که در جواب این دسته از افراد باید گفت خیر، چون ما چنین مفهومی را در سامانه‌های معاملاتی نداریم و هر نوع به‌کارگیری این دست از سامانه‌ها در راستای عملیاتی خواهد بود، تست‌های مورد نیاز از قبل به منظور عدم وجود نقص صورت گرفته است.

دهقان گفت: اکنون برای راه‌اندازی سامانه معاملات بومی بورس یکسری هماهنگی‌هایی با بورس‌ها و سایر نهادهای مربوط نیاز است، به نظر می‌رسد تا یک یا دو ماه آینده از این سامانه بهره برداری شود، همچنین براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این سامانه قابلیت و امکان پاسخگویی به معاملات ۱۰۰ میلیون سهامدار را نیز دارد.

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 15945

برچسب‌ها