تورم در آمریکا به قله ۱۳ ساله رسید/آمارهای اقتصادی به سود طلا به زیان بیت کوین

با منتشر آمارهای اقتصادی از سوی وزارت کار آمریکا، طلا افزایش قیمت داشت اما بیت کوین کاهش پیدا کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه گزارش داد ، شاخص قیمت کننده مصرف کننده در ماه مه (خرداد) با بیشترین افزایش در حدود ۱۳ سال اخیر افزایش پیدا کرد.

شاخص قیمت مصرف کننده ، که سبدی شامل مواد غذایی ، انرژی ، خوراکی ، هزینه های مسکن و فروش در طیفی از کالاها را نشان می دهد ، نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد کرد. نظر اقتصاددانانی که توسط داو جونز ( بازار سهام آمریکا) مورد بررسی قرار گرفت نشان می داد انها انتظار داشتند ۴.۷ درصد سود کسب کنند.

این مطالعه بیشترین افزایش CPI را از زمان افزایش ۵.۳ درصدی در آگوست (شهریور) سال ۲۰۰۸ نشان داد ، درست قبل از اینکه بحران مالی ایالات متحده را به سمت بدترین رکود از زمان رکود بزرگ سوق داده بود.

اگرچه میزان تورم بسیار بالاتر از آنچه از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ دیده شده است ، فدرال رزرو تا حد زیادی اعداد را نفی کرده است. مقامات بانک مرکزی معتقدند که افزایش فعلی به دلیل عوامل موقتی است که با گذشت سال کاهش پیدا خواهد کرد و به نظر می رسد به دلیل مقایسه با دوره قبل ، که بیشتر فعالیت های اقتصادی به دلیل اقدامات پیشگیرانه همه گیری کرونا محدود شده بود ، افزایش می یابد.

در نتیجه ، فعالان بازار به طور معمول انتظار ندارند که در جلسه کمیته بازار آزاد فدرال سیاستگذاری ، فدرال رزرو به آخرین آمار واکنش نشان دهد.

واکنش طلا به آمارها

قیمت طلا و نقره در معاملات روز پنجشنبه در آمریکا ، نزدیک به بالاترین سطح روزانه و دقیقاً بعد از ظهر ، کمی بالاتر رفت. برخی دیگر از سودهایی که از معامله گران آتی کوتاه مدت دریافت می شود امروز دوباره بازگردانده شدمعاملات آتی طلای آگوست (شهریور) با ۲.۳۰ دلار افزایش به ۱۸۹۶.۵۰ دلار رسید و نقره کمکس ژوئیه (دی) با آخرین قیمت ۰.۰۴۳ دلار با ۲۸.۰۴۵ دلار در هر اونس افزایش یافت.

گزارش هفته اقتصادی آمریکا صبح پنجشنبه ، گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مه ۰.۶٪ افزایش یافت که کمی بیشتر از ۰.۵٪ افزایش پیش بینی شده بود. CPI سال گذشته در ماه آوریل (خرداد) در مقایسه با آوریل امسال ۴.۷٪ به ۵.۰٪ افزایش یافت. گزارش امروز نظر افرادی که فکر می کنند ممکن است تورم در ماه های آینده بسیار افزایش پیدا کند را داغ کرد. به صورت کوتاه مدت ، معامله گران طلا و نقره تأکید بیشتری بر افزایش بازده اوراق قرضه پس از گزارش CPI دارند و کمتر بر پیامدهای صعودی افزایش تورم در تأکید می کنند.

gold

افزایش تقاضا برای طلا

همانطور که بیت کوین برخی از طرفداران خود را به عنوان "طلای دیجیتال" از دست می دهد ، برخی از سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری شده ظاهراً ارزش توکن های پشتیبانی شده توسط نسخه فیزیکی طلا را دارند.

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط (شرکت تحقیقاتی) Arcane Research ، کل سرمایه بازار توکن های پشتیبانی شده از طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۰ برابر افزایش یافته است ، که منعکس کننده افزایش تقاضا برای طلا است.

همچنین برخی معتقدند،  اگر بانک‌های مرکزی حاضر نباشد انحصار پولی خود را به خطر بیاندازند قیمت ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین به سمت صفر می‌رود، علاوه بر این احتمال اعمال محدودیت‌های قانونی برای استخراج و مبادله ارزهای دیجیتال از سوی دولت‌ها وجود دارد و به نظر می‌رسد الان برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال دیر شده است.

coindesk-BTC-chart-2021-06-11

۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 15826
منبع: اقتصاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha