جزئیات فرود اضطراری پرواز تهران - کیش

ساعاتی قبل هواپیمای کاسپین مسیر تهران -کیش پس از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد، دچار نقص فنی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اداره کل فرودگاه مهرآباد، ساعاتی قبل هواپیمای کاسپین ۶۹۸۴ بوئینگ B737-400 مسیر تهران -کیش پس از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد، دچار نقص فنی شد که به درخواست خلبان مجدد به مهرآباد بازگشت.

هواپیما سالم در باند فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته و مسافرین بسلامت پیاده شدند.

هواپیما پس از رفع نقص فنی و تغییر تایپ، مجدد پرواز خود را انجام داده است.

حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره گفت: برخلاف ادعای مطرح‌شده انفجاری در کار نبود. شخصا در فرودگاه مهرآباد حاضر شدم و با خلبان گفت‌وگو کردم.

وی افزود: بر اساس اظهارات مطرح‌شده از سوی خلبان پرواز شماره ۶۹۸۴، هواپیمای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت ۱۹‌:۳۰ که از تهران به مقصد کیش پرواز کرده با نقص فنی در موتور شماره یک مواجه شد و خلبان تصمیم گرفت به دلیل افزایش حرارت این موتور به تهران بازگردد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این پرواز منجر به بروز حادثه‌ای نشد، افزود: خلبان با موفقیت فرود اضطراری را در فرودگاه مهرآباد انجام داد و پس از مدتی تاخیر، مسافران با هواپیمایی جایگزین به کیش پرواز کردند.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه این پرواز حدود ۷۸ مسافر  و ۹ خدمه پروازی داشت، گفت: موتور این هواپیما هم اکنون در حال بازبینی است.

۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 15799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha