پایانی بد برای یک هفته خوب بازار/ شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد رسید+ نقشه بازار

در آخرین روز کاری هفته شاخص کل سبز و مثبت کار خود را آغاز کرد به گونه ای که نماگر بورس در ۱۰ دقیقه ابتدایی رشد ۳ هزار واحدی را نشان می‌داد اما در ادامه بازار با افزایش عرضه ها به رنگ قرمز درآمد. ریالی ها امروز هم بیشتر از بقیه شاخص سازان مورد توجه اهالی بازار بودند.گروه خودرو که تحت تاثیر روند معاملات خگستر بود روز پرنوسانی را تجربه کرد اما در انتها و بخصوص نیم ساعت پایانی مجددا با برتری تقاضا روبرو شدند، در این گروه برخی از قطعه سازان مانند خمهر، خمحرکه و ختوقا با تقاضای خوب و صف خرید به کار خود خاتمه دادند.

به گزارش گروه بورس  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (  ۱۹ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۳ هزار و ۲۰۲ واحد افت داشت. 

در آخرین روز کاری هفته شاخص کل سبز و مثبت کار خود را آغاز کرد به گونه ای که نماگر بورس در ۱۰ دقیقه ابتدایی رشد ۳ هزار واحدی را نشان می‌داد اما در ادامه بازار با افزایش عرضه ها به رنگ قرمز درآمد. ریالی ها امروز هم بیشتر از بقیه شاخص سازان مورد توجه اهالی بازار بودند.

گروه خودرو که تحت تاثیر روند معاملات خگستر بود روز پرنوسانی را تجربه کرد اما در انتها و بخصوص نیم ساعت پایانی مجددا با برتری تقاضا روبرو شدند، در این گروه برخی از قطعه سازان مانند خمهر، خمحرکه و ختوقا با تقاضای خوب و صف خرید به کار خود خاتمه دادند.

 بانکی ها معاملاتی روان و متعادلی را تجربه کردند و در گروه فلزات نماد فجر با رنج مثبت تا صف خرید پیش رفت، فروی هم که روز گذشته با حجم خوبی دادوستد شد، امروز بدون عرضه خاصی صف خرید خود را حفظ کرد.

در پی شدت عرضه ها در کلیت بازار، شاخص هموزن نیز سرخ پوش به کار خود خاتمه داد. آغاز صدور مجوز فعالیت شرکت‌ها برای ارائه خدمات مالیاتی، برای گروه رایانه خبر مهمی بود، در این گروه دو نماد پرداخت و تاپکیش روند مثبت و متعادلی داشتند.

تلیسه و زپارس در میان زراعتی ها با صف خرید و در سقف قیمتی مورد معامله قرار گرفتند.  رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی از پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار خبر داد که در صورت تصویب برای حسیر و حریل خبر مهمی به حساب می آید، نماد حریل با پایانی حوالی ۲ درصد مثبت در قیمت ۴۸۶ تومان و محدوده ۴ درصد سبز به معاملات خود خاتمه داد.

از جمله بازگشایی های امروز می‌توان به بازگشایی نماد خوساز با ۲۲ درصد منفی و قیمت ۵۴۰ تومان اشاره کرد.

خودرو تنها نماد موثر سبزپوش بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۸۲۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۳ هزار و ۲۰۲ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۰ هزار و ۷۴۷ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از یک میلیون معامله به ارزش ۶۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام خودرو بیشترین اثر مثبت و نماد فملی، فولاد، شستا، وغدیر، کچاد، شتران بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی غکورش، برکت، خودرو، خساپا، خگستر، اپال، غزر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷۵ واحد نزول، رقم ۱۷ هزار و ۴۸۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۳۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۸۸ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام آریا بیشترین تاثیر مثبت و نماد سمگا، بنو، غصینو، زاگرس، دماوند، ذوب بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد چخزر، شاروم، کزغال، کرمان، وپویا، غگیلا، زبینا است.

انتهای پیام. /

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 15773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha