سیگنال‌هایی که باید درمورد بازار ۱۹ خرداد بدانید

در روزهای گذشته بازار سرمایه روند مثبتی را داشته است و این روند نشان می‌دهد دستکاری و دخالت‌ها در بازار به حداقل خود رسیده است. باید دید امروز چه خبرهایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بازار سرمایه در روزهای گذشته روند مثبتی را طی کرده است اما کارشناسان بازار سرمایه با توجه به ابهام درباره تصمیمات کاندیداهای ریاست جمهوری درباره بورس روند مثبت بازار را کوتاه مدت ارزیابی می‌کنند.

_قیمت طلا و سکه روز گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی بهای جهانی فلز زرد و کاهش نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت هر قطعه ربع سکه به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

_ طبق اعلام بانک مرکزی، بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی در پایان سال گذشته معادل ۲۷ درصد رشد یافته است.

_ ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی روز گذشته ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیون ۳۷۵ هزار تومان رسید.

_ بدهی خارجی ایران در اسفند پارسال با افزایش نسبت به سال ۱۳۹۸، ‌ به رقم ۹ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار رسیده است.

_ معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرای دز دوم واکسیناسیون در کشور، گفت که تامین واکسن برای دز دوم در هفته آینده صورت می‌گیرد و مردم نگران تامین واکسن نباشند.

_ هفته گذشته که نماد «ولکار» قرار بود عرضه اولیه آن انجام شود لغو شد و حالا  امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ عرضه آن در بورس اوراق بهادار انجام می‌شود.

_ در روز گذشته عرضه در بازار رمزارزها شدت گرفت و کلیت بازار به دلیل ریزش بیت‌کوین حدود ۱۰ درصد ریزش کرد.

_ بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) برنده مزایده خرید یک ششم از سهام شرکت نفت سپاهان شد. مزایده‌ای که ارزش آن ۳۴۰۰ میلیارد تومان بود.

_ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصمیم این سازمان برای انتشار صورت های مالی تصویب شده سال گذشته سازمان بورس برای مشاهده عموم و فعالان بازار خبر داد.

_ صرافی ملی هم دیروز قیمت دلار را با ۳۹ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز قبل، ۲۳ هزار و ۵۵۱ تومان برای فروش و ۲۳ هزار و ۸۵ تومان برای خرید اعلام کرد.

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 15750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha