سیلی خوردن مکرون از یکی از معترضانش + ویدیو

رئیس جمهور فرانسه هنگام سفر به «دروم» و حضور بین جمعیت ناگهان از فردی ناشناس سیلی خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز سه‌شنبه در بازدید از  شهر «دروم» در جنوب شرقی فرانسه مورد استقبال مردم این شهر قرار نگرفت و یکی از شهروندان هنگامی که  مکرون در حال نزدیک شدن به جمعیت برای دست دادن می‌شد، به صورت او سیلی محکمی زد.

در فیلم منتشر شده از این اتفاق نشان می‌دهد که مردی با عینک و ماسک به صورت زده، به قدری سیلی محکمی به رئیس جمهور فرانسه زد که آن را به عقب پرتاب کرد. او کمی قبل از اینکه به مکرون سیلی بزند، فریاد «مرگ بر مکرون» را سر داد.

ماموران اطلاعات امنیتی مکرون بلافاصله برای بازداشت این مرد وارد عمل شدند و پلیس محلی نیز برای کمک به آن‌ها وارد عمل شد. کاخ الیزه دقایقی بعد نیز این حادثه را تائید کرد. رسانه‌های محلی اعلام کردند که در این اتفاق دو نفر دستگیر شدند. هنوز انگیزه اصلی این فرد از این حرکت مشخص نیست.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور سیلی خورده فرانسه طی دو سال گذشته شاهد کاهش محبوبیت خود از ۴۸ به ۳۸ درصد بوده و از مارین لوپن، سیاستمدار مخالف  عقب مانده است.  

رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته پیش از انتخابات منطقه‌ای و رأی گیری سال آینده ریاست جمهوری، تور بزرگ و سراسری خود  را در فرانسه آغاز کرد و انتظار می‌رود طی دو ماه آینده این تور حدودا دوازده توقف داشته باشد. فرانسوی‌ها قرار است اواخر ماه جاری برای انتخابات منطقه‌ای رای گیری کنند.

از ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۸، جنبشی که امروز آن را به نام «جلیقه زردها» می‌شناسیم، خیابان‌های فرانسه را به مکانی برای برگزاری تظاهرات هفتگی علیه دولت این کشور تبدیل کرده است. این اعتراض در ابتدا در واکنش به افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های زندگی آغاز شد. سپس دامنه آن‌ به سایر سیاست‌های امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و دولت او گسترش یافت.

طبق اعلام رسمی رسانه‌های فرانسوی از آغاز این اعتراضات هزاران نفر در برخورد خشن پلیس این کشور زخمی شده‌اند و تعدادی نیز کشته و چند نفر هم بینایی خود را از دست داده‌اند.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
کد خبر: 15740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha