واکنش هوشمندانه بورس به وعده‌های انتخاباتی

کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانبندی که برای اجرای وعده‌ها اعلام می‌شود غیر واقعی است و با توجه به هوشمند شدن بازار و واقع بین‌تر شدن فعالان اقتصادی اساسا وعده‌هایی که داده می‌شود دیگر خریداری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ احسان رضاپور در درباره عدم تأثیرپذیری بورس از اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار کرد: هنوز هیجان خاصی در انتخابات به وجود نیامده که بخواهد این هیجان را به بورس منتقل کند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه به‌واسطه سهام عدالت، منافعشان با بازار سرمایه تنیده شده، طبیعی است همه کاندیداها برای بهبود بازار سرمایه هم مواضع داشته باشند و هم برنامه‌های خود را اعلام کنند.

وی گفت: برخی از صحبت‌هایی که مطرح می‌شود درباره قیمت‌گذاری دستوری است که در مواضع برخی از کاندیداها به‌صورت پررنگ وجود دارد، نظرات مطرح‌شده درباره قیمت ارز و یا سایر برنامه اقتصادی نیز که کاندیداها در حال بیان آن هستند مشخص است که پشتوانه اقتصادی کافی ندارد.

رضاپور بیان کرد: برخی از وعده‌هایی که کاندیداها می‌دهند از نظر عملیاتی اساسا زیر سوال است و برخی از متغیرهایی که لازمه تحقق این وعده‌ها است مهیا نیست.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: زمان‌بندی که برای اجرای وعده‌ها اعلام می‌شود غیرواقعی است و با توجه به هوشمند شدن بازار و واقع‌بین‌تر شدن فعالان اقتصادی، اساسا وعده‌هایی که داده می‌شود دیگر خریداری ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به غیرواقعی بودن برخی از وعده‌ها نه‌تنها واکنش مثبت فعالان اقتصادی را در پی ندارد بلکه ممکن است واکنش منفی را نیز ایجاد کند.

رضاپور تأکید کرد: با توجه به اینکه برخی از این وعده‌ها جایگاه اقتصادی درستی ندارد طبیعی است که بازار سرمایه آن را باور نکند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همه به این جمع‌بندی رسیدند که متعادل شدن بورس نیازمند اصلاح یک یا دو فاکتور نیست بلکه موارد مختلفی که در فضای کسب‌وکار و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی مهم است باید اصلاح شود تا به‌مرور گرایش نقدینگی را به سمت بازار سرمایه تجربه کنیم و این موارد جزو اتفاقاتی نیست که طی چند هفته آینده صورت بگیرد.

وی بیان کرد: تا زمانی که سرمایه گذاران به این نتیجه نرسند که زمان را برای کسب سود از دست نمی‌دهند سرمایه‌گذاری خود را به تأخیر خواهند انداخت.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
کد خبر: 15734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha