خبری مهم برای سهامداران شپنا / پالایش نفت اصفهان برنده مزایده ۳۴۰۰ میلیارد تومانی

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) برنده مزایده خرید یک ششم از سهام شرکت نفت سپاهان شد. مزایده‌ای که ارزش آن ۳۴۰۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) در اطلاعیه‌ای که در وبسایت کدال منتشر کرد، از برنده شدن خود در مزایده خرید ۱۶٫۶۷ درصد از کل سهام شرکت نفت سپاهان (شسپا) خبر داد. بر اساس این اطلاعیه ارزش این مزایده ۳۴۰۰ میلیارد تومان بوده که معادل یک ششم از کل سهام شرکت شسپاست.
در پی این اطلاعیه معاملات نماد شپنا در بورس متوقف شد و بازگشایی این نماد در روز معاملاتی آینده و بدون محدودیت دامنه نوسان خواهد بود.

شپنا که معاملات امروز را با قیمت ۱۱۳۶ تومانی و با افتی ۰٫۴۴ درصدی به پایان رساند در یک ماه گذشته بازدهی مثبت ۱۲ درصدی را به ثبت رسانده ولی عملکرد سه ماهه این نماد با افت دو درصدی همراه بوده است.

شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین در اردیبهشت ماه توانسته میزان فروش داخلی محصولات خود را به بیش از یک میلیون و ۶۸۷ هزار متر مکعب برساند که نسبت به فروردین ماه رشدی چهار درصدی داشته است. همچنین بر اساس گزارش عملکرد مالی اردیبهشت‌ این شرکت که در کدال منتشر شده است، شپنا توانسته میزان فروش خود در دو ماه نخست سال ۹۹ را به بیش از سه میلیون و ۳۰۰ متر مکعب برساند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۰۴ درصدی را نشان می‌دهد.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 15732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha