۷۰درصد مردم مناظره را ندیده اند!

بنابر نظرسنجی ایسپا حدود ۷۰درصد مردم مناظره نامزدهای ریاست جمهوری را به رغم آنکه در یک روز تعطیل رسمی پخش شد ندیده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بنابر نظرسنجی ایسپا حدود ۷۰درصد مردم  مناظره نامزدهای ریاست جمهوری را به رغم آنکه در یک روز تعطیل رسمی پخش شد ندیده اند.ضمنا این مناظره ها نتوانسته تغییری در علاقه مندی مردم در مشارکت انتخاباتی ایجاد نماید.

نهمین موج از نظرسنجی‌های انتخاباتی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در روزهای شانزدهم و هفدهم خردادماه ۱۴۰۰ با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۸ سال کل کشور (اعم از مناطق شهری و روستایی) به شیوه مصاحبه تلفنی اجرا شده است. 

مشخصات پاسخگویان

۵۰.۳ درصد پاسخگویان این نظرسنجی را مردان و ۴۹.۷ درصد آن ها را زنان تشکیل می‌دهند. ۲۵.۲ درصد در بازه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۴۷ درصد در سنین ۳۰ تا ۴۹ سال و ۲۷.۸ درصد در سنین ۵۰ سال و بالاتر از آن بوده‌اند. ۶۹.۹ درصد پاسخگویان را افراد متأهل، ۲۳.۸ درصد را افراد مجرد و ۶.۴ درصد را افراد بدون همسر (ناشی از فوت یا طلاق همسر) تشکیل داده‌اند. ۳۸ درصد پاسخگویان این نظرسنجی در مراکز استان‌ها، ۳۶ درصد در سایر شهرها و ۲۶ درصد در روستاها سکونت داشته‌اند.

از هر ۱۰ نفر افراد بالای ۱۸ سال کشور، ۳ نفر مناظره اول انتخاباتی را تماشا کرده‌اند

 از کل پاسخگویان پرسیده شد: «روز شنبه اولین مناظره بین نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شد. آیا شما این مناظره را دیدید؟» نتایج نشان داد ۳۰.۷ درصد از پاسخگویان مناظره اول را دیده‌اند و در مقابل ۶۹.۳ درصد به این سوال پاسخ منفی داده‌اند.

میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

 شهریور ۱۳۹۹ تا ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۹ موج نظرسنجی انتخاباتی با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور اجرا شد (هشت موج به شیوه مصاحبه تلفنی با اندازه نمونه تقریبی ۱۵۰۰ نفر و یک موج به شیوه مصاحبه حضوری در میادین و معابر با اندازه نمونه ۵۱۵۰ نفر).

آخرین برآورد ایسپا از مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری بعد از برگزاری اولین مناظره ۳۸ درصد محاسبه شده است. 

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 15725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha