۲ واریزی در پایان هفته / حقوق خرداد بازنشستگان کی واریز می‌شود؟

در پایان این هفته دولت دو نوع واریزی را انجام می‌دهد، این واریزی‌ها به طور همزمان از روز پنجشنبه ۲۰ خرداد آغاز می‌شود و تا پایان ماه ادامه‌دار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  تجارت‌نیوز، طبق روال یک سال و نیم اخیر در این ماه نیز باید دو یارانه واریز شود، اولین آن در روز دهم خرداد پرداخت شد و دومین آن باید نیمه دوم ماه جاری انجام شود.

یارانه نقدی از دی سال ۹۸ به طور مرتب در روز بیستم هر ماه واریز شده، به احتمال زیاد این زمانبندی در خرداد نیز عملی شود، یارانه‌بگیران این یارانه را در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه هفته جاری یعنی ۲۰ خرداد دریافت می‌کنند.

مبلغ این یارانه طی بیش از ۱۲ سال اخیر به طور ثابت همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است. همچنین همه‌ اعضای خانواده مشمول دریافت این یارانه می‌شود. حتی اگر نوزادی به خانواده اضافه شود به صورت خودکار وارد لیست یارانه‌بگیران می‌شود.

حدود ۷۸ میلیون نفر این یارانه را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند. در خصوص حذف یارانه‌بگیران نیز دولت مصوبه آن را دارد یعنی از نظر قانونی اختیار حذف حدود ۲۰ میلیون نفر را دارد. اما با توجه به این که فقط چند ماه تا پایان دولت فعلی باقی مانده بعید به نظر می‌رسد که این تصمیم را اجرایی کند.

همچنین ۲۱ میلیون خانوار از دریافت‌کنندگان یارانه نقدی در بهار پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی را دریافت کردند که از تیر پارسال اقساط آن از یارانه ماهانه آنها کسر شد.

در این ماه دوازدهمین قسط این وام از یارانه کسر و سپس واریز می‌شود.

واریز حقوق خرداد بازنشستگان

سازمان تامین اجتماعی معمولا واریز حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود را از روز بیستم هر ماه آغاز می‌کند.

حقوق این بازنشستگان براساس حروف الفبا و طبق جدول زمان‌بندی از روز بیستم خرداد آغاز و تا روز ۳۱ این ماه انجام می‌شود.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 15714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha