پاسخ اسکوچیچ به خبرنگار جنجالی بحرین

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی در پایان دیدار با بحرین پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، موضوع عجیب در این نشست خبری، سوالات هجومی یک خبرنگار بحرینی از سرمربی تیم ملی بود که به صورت پینگ پنگی سعی داشت پیروی ایران را زیر سوال ببرد. البته اسکوچیچ با خونسردی به این سوالات پاسخ داد و برای تیم ملی بحرین آرزوی موفقیت کرد. سرمربی تیم ملی همچنین در این نشست خبری مهمی داد و آن مصدومیت وحید امیری بود و این که این مهره با ارزش فوتبال ایران احتمالا در دو بازی آینده نمی تواند تیم ملی را همراهی کند.

اسکوچیچ صحبت های خود را این گونه آغاز کرد:

اول از همه به بازیکنانم تبریک می گویم. ما استحقاق این برد را داشتیم. شرایط باید نوع دیگری بود و ما باید میزبان این دیدار می شدیم. در شرایط آب و هوایی خیلی سخت تر از آن چه که باید بازی کردیم. با توجه به نتایج دور رفت کار تیم ما سخت بود و شرایط آب و هوایی این کار را سخت تر کرده بود. هر اشتباهی در دفاع می توانست برای ما گران تمام شده و داستان را برایمان به پایان برساند. 

یک بار دیگر دوست دارم به بازیکنان مان تبریک بگویم که با این برد مهم به طلسم پیروز نشدن مقابل بحرین در بحرین پایان دادند. تنها نکته منفی که در این بازی وجود داشت این بود که وحید امیری را به دلیل مصدومیت از دست دادیم و به احتمال زیاد او را در بازی های بعدی نخواهیم داشت. بیشتر از همه چیز هم از این خوشحالم که تیم خوب بحرین را شکست دادیم که ارزش بردمان را بالاتر می برد.

بعد از صحبت های ابتدایی سرمربی تیم ملی، سوالات خبرنگار بحرینی که با هدف زیر سوال بردن پیروزی تیم ملی بود، با پاسخ های هوشمندانه اسکوچیچ خنثی شد. این سوال و جواب پینگ پنگی به شرح زیر بود:

فکر نمی کنی گل اول آفساید بود؟ 

اسکوچیچ: اگر آن گل آفساید اعلام می شد ممکن بود دو، سه یا حتی پنج گل دیگر بزنیم. اوکی، اما ممکن بود با تصمیمات داور در نهایت بازی 0-2 هم بشود. من داور نیستم، سرمربی هستم، اگر شما در مورد مسائل تاکتیکی سوال بکنید. می توانی به سراغ داور رفته و از او در مورد قضاوت بازی امشب سوال کنی.  

تاکتیک تیم شما برای این دیدار چه بود؟ 

تاکتیک های من برای کسب برتری 0-3 مناسب بود. فوتبال اینگونه است. این برنامه من بود. ما این تاکتیک را انتخاب کردیم و نتیجه اش برتری با سه گل بود.

خبرنگار: اما ما به تیم خود افتخار می کنیم

اسکوچیچ: شما باید به خودتان افتخار کنید، زیرا برابر تیم بزرگی مانند ایران مغلوب شدید. باید هم به خودتان افتخار کنید.

بله؟ بله. (به نظر مدیر جلسه از خبرنگار بعدی درخواست می کند که سوال خود را بپرسد)

آیا شما انتظار کسب چنین نتیجه ای را داشتید؟ 

البته که انتظار چنین نتیجه ای را داشتم. البته بحرین عملکرد خوبی در برخی دیدارهای خود از جمله اوکراین داشت و من انتظار چنین دیداری را از مربی و بازیکنان حریف داشتم. اما من انتظار چنین عملکردی را از تیم خودم داشتم و اگر شما به رنکینگ فیفا نگاه بکنید برای ما احترام قائل می شوید.

البته ما مشکلاتی در میانه میدان داشته و دست به یک تغییر هم زدیم زیرا عملکرد خیلی خوبی در وسط زمین نداشتیم. ما به یک نفر دیگر برای بازیسازی و توپ رسانی نیاز داشتیم و سامان قدوس به توپ مکث داده و توپ را حفظ می کند. بازی کردن در این شرایط هوایی دشوار است و نیاز داشتیم یک بازیکن به میانه اضافه شده و کاری کند حملات ما به موفقیت ختم شود.

شرایط ایران در بازی پایانی برابر عراق چگونه است؟ 

من در مورد بازی پایانی حرف نمی زنم، زیرا مسابقه بعدی ما مقابل کامبوج خواهد بود. نمی دانم بعد از کامبوج با چه تیمی بازی داریم و تمام فکر من معطوف به دیدار با کامبوج است. در مورد دیگر مسابقات حرفی ندارم.

بعد از پایان این سوال و جواب نفس گیر، پاسخ اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط تیم، بازی با کامبوج را چگونه ارزیابی می کنید، این گونه بود:

من امروز می خواهم  از بردی که مقابل بحرین به دست آوردیم لذت ببرم و از فردا کارمان را برای بازی با کامبوج شروع می کنیم. بحرین تیم متفاوتی نسبت به هنگ کنگ بود و خوشحال هستم که این تیم را امشب شکست دادیم.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 15708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha