سه خبر در مورد واکسن کرونا در ایران / لاری: فعلا نوبت به ۶۵ تا ۷۰ ساله ها نمی رسد!

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که روند واکسیناسیون کووید ۱۹ متوقف نشده است، گفت: قرار بود هفته گذشته محموله‌ای از واکسن کرونا به دست وزارت بهداشت برسد که این موضوع با تاخیر مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: فعلا تا رسیدن محموله بعدی واکسن کرونا، گروه سنی جدید که بر اساس نوبت باید افراد ۶۵ سال به بالا باشند، برای ثبت نام در سایت فراخوان نشدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روز گذشته با مراجعه به مراکز بهداشتی، مشاهده کردیم که بر سر در این مراکز اطلاعیه زده شده است که تا اطلاع ثانوی مراجعه نکنید، واکسن موجود نیست. در این میان، این سوال پیش می آید که آیا روند واکسیناسیون کرونا در ایران متوقف شده است؟ اگر بله، در چه مقطعی متوقف است و اگر خیر این اطلاعیه ها به چه منظور از سوی مراکز بهداشت اعلام شده است؟

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال در گفت و گو با رکنا عنوان کرد: روند واکسیناسیون کووید ۱۹ متوقف نشده است و در حال حاضر واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در کشور انجام می‌شود. قرار بود هفته گذشته محموله‌ای از واکسن کرونا به دست وزارت بهداشت برسد که این موضوع با تاخیر مواجه شده است.

وی افزود: بر اساس نیاز مراکز واکسیناسیون تجمیعی و جمعیت تحت پوشش که از قبل در سایت salamat.gov.ir ثبت نام کرده‌اند، واکسن کووید ۱۹ در اختیار مراکز قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: فعلا تا رسیدن محموله بعدی واکسن کرونا ، گروه سنی جدید که بر اساس نوبت باید افراد ۶۵ سال به بالا باشند، برای ثبت نام در سایت فراخوان نشدند و به محض رسیدن محموله جدید واکسن کرونا و آمادگی لازم، فراخوان برای ثبت نام گروه سنی بعدی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود.

بررسی واکسن های داخلی جهت صدور مجوز

لاری همچنین درباره آخرین وضعیت واکسن های داخلی کرونا توضیح داد: روند بررسی واکسن‌های داخلی جهت صدور مجوز مصرف اضطراری در واکسیناسیون تحت بررسی است و اگر این مجوز از طرف سازمان غذا و دارو صادر شود، می‌توان از واکسن‌های ایرانی نیز در روند واکسیناسیون استفاده کرد.

وی در پایان تصریح کرد: البته این موضوع بستگی به تایید کمیته‌های مربوطه مانند کمیته اخلاق و همچنین سازمان غذا و دارو قرار دارد.

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 15685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha