بورس امروز ۸ هزار واحد رشد کرد / سبزپوشی دسته جمعی بازار سهام/ خودرویی‌ها پرحجم ترین های امروز/ سه نماد پرتراکنش امروز کدام بودند؟+ نقشه بازار

امروز دوشنبه (  ۱۷ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۷۹۱ واحد رشد داشت.  در آغازین روز کاری هفته همانند روز گذشته شاهد روند صعودی و آرام بورس بودیم و شاخص کل در ۱۵ دقیقه ابتدایی حدود ۴ هزار واحد رشد را ثبت کرد. امروز روز گروه خودرو بود به گونه ای که اکثرا در بازه حداکثری به معاملات خود خاتمه دادند، خودرو و سایپا در صدر پرحجم ترین های بازار بودند و با صف خرید بیش از ۱۰۰ میلیونی به کار خود پایان دادند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (  ۱۷ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۷۹۱ واحد رشد داشت. در آغازین روز کاری هفته همانند روز گذشته شاهد روند صعودی و آرام بورس بودیم و شاخص کل در ۱۵ دقیقه ابتدایی حدود ۴ هزار واحد رشد را ثبت کرد. در گروه پالایشی نماد شتران پیرو اخبار منتشر شده مربوط به آتش سوزی اخیر و خسارات احتمالی درگیر فشار فروش بود و اکثر معاملات آن در محدوده صفر تابلو در جریان بود و لیدر این گروه یعنی شپنا معاملات بهتر و قوی تری داشت. بانکی ها روزی متعادل و روانی را پشت سر گذاشتند و اکثر نمادهای این گروه حوالی صفر تابلو معامله شدند. امروز روز گروه خودرو بود به گونه ای که اکثرا در بازه حداکثری به معاملات خود خاتمه دادند، خودرو و سایپا در صدر پرحجم ترین های بازار بودند و با صف خرید بیش از ۱۰۰ میلیونی به کار خود پایان دادند.

پتروشیمی ها نیز روز سبزی را تجربه کردند که به عنوان نمونه می‌توان به جریان معاملات شپدیس در سقف قیمتی اشاره کرد که از نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل امروز نیز بوده است. فلزاتی ها به غیر از چند نماد مانند ذوب روز پرعرضه ای را سپری کردند.

شاخص هموزن امروز روز خوبی را پشت سر گذاشت، اخبار مربوط به کاهش نرخ سود بین بانکی، خارج شدن از نرخ گذاری دستوری در صنایع سیمان و کاشی و افزایش نرخ در صنایع مانند شوینده، شکر و دارو نوید روزهای بهتری را میدهد.

سیمانی ها به جز چند نماد اکثرا در سقف قیمتی معامله شدند و هلدینگ آنان با صف خرید همراه بود، گروه بیمه امروز نیز همچون روز گذشته با ورود پول روبرو بودند که بعنوان مثال نمادهای البرزو آسیا و ... را نام برد. برکت، دروز، والبر، دزهراوی صف خریدی های گروه دارو بودند. قشرین در میان قندی ها و زپارس در گروه زراعت مثبتهای گروه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می‌توان به بازگشایی حدود ۲۲ درصد منفی و در نماد هجرت و بازه حدود ۱۸ درصد منفی در وآوا اشاره کرد.

تعداد معاملات بورس تهران افزایش یافت

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸هزار و ۵۸۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۷۹۱ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۳ هزار و ۸۲۸ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از یک میلیون معامله به ارزش ۴۶ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام فولاد، تاپیکو، شپدیس، خودرو، شپنا، نوری بیشترین اثر مثبت و نماد انرژی ۳ بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی غکورش، شپنا، غزر، فملی، شتران، فولاد، خودرو از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶ واحد رشد، رقم ۱۷ هزار و ۷۲۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۸۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۷۸ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام ذوب، زاگرس، ومهان بیشترین تاثیر مثبت و نماد دماوند، وهور، تاپکیش، هجرت بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فگستر، چخزر، کزغال، ذوب، وپویا، غگیلا، کرمان است.

انتهای پیام./

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 15678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha