آغاز ثبت نام جدید مسکن ملی از ساعاتی دیگر/وام مسکن ملی ۱۵۰ میلیون تومان شد + رقم اقساط

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در حالی قرار است از امروز سومین مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن آغاز شود که سامانه ثبت نام، هنوز به روز رسانی نشده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار مهر، قرار است از امروز دوشنبه ۱۷ خرداد، سومین مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن آغاز می‌شود.

به گفته محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در این مرحله، در تعدادی از شهرها زمین آزاد و امکان ثبت نام افرادی که پیش از این به دلیل محدودیت در تأمین اراضی دولتی در مرحله‌های قبل وجود داشت، فراهم شده است.

گفتنی است طی یک سال اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری با تغییر کاربری یا الحاق بخشی از اراضی دولتی در حاشیه تعدادی از شهرها به محدوده شهر جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن، موافقت کرده است.

هر چند که محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی پیشتر درباره مصوبات شورای عالی شهرسازی در خصوص افزایش محدوده شهرها، گفته بود این الحاق اراضی دولتی به محدوده شهری برای افزایش ذخیره زمین در وزارت راه و شهرسازی است که سبب شده تا برای ۲۰ سال آینده هم زمین جهت اجرای طرح‌های دولتی ساخت و ساز مسکن، داشته باشیم.

اهالی ۲۳۰ شهر به سامانه زیر مراجعه کنند

با این حال از امروز متقاضیان جدید می‌توانند با مراجعه سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام در ۲۳۰ شهر اقدام کنند.

اگرچه تا ساعت انتشار این خبر، نه تنها وب سایت مربوطه به روز رسانی نشده، بلکه حتی اسامی استان‌ها و شهرهای مورد نظر و همچنین سهمیه هر شهر و نیز دستگاه اجرایی مربوطه (بنیاد مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، ادارات کل استان‌ها و…) برای شهرهای در نظر گرفته شده، اعلام نشده است.

آغاز ثبت نام جدید مسکن ملی از ساعاتی دیگر

وام مسکن ملی ۱۵۰ میلیون تومان شد + رقم اقساط

از دیگر تفاوت‌های ثبت نام در دوره جدید، افزایش سقف وام ساخت مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان است که در زمان بازپرداخت ۱۲ ساله و نرخ سود ۱۸ درصد و بر اساس میزان پیشرفت پروژه به سازنده داده می‌شود که این تسهیلات در پایان ساخت و ساز به متقاضی منتقل و مالک باید نسبت به بازپرداخت آنها به بانک عامل اقدام کند.

رقم اقساط ماهانه وام مذکور (تسهیلات ساخت مسکن ملی) در بازپرداخت ۱۲ ساله، ۲ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان خواهد بود.

بر اساس آنچه وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی اعلام کرده اند، در حال حاضر عملیات اجرایی ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی آغاز شده که پیش از این یک مرحله افتتاح ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحدی در ابتدای آبان ماه ۱۳۹۹ با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور انجام شده بود و قرار است تا پیش از اتمام دولت دوازدهم، تعدادی دیگر از واحدهای مسکن ملی آماده سازی شده به بهره برداری برسد.

طرح اقدام ملی مسکن قرار بود با ساخت ۴۰۰ هزار واحد اجرایی شو دکه پس از افزوده شدن طرح‌های ساخت و ساز مسکن فرهنگیان و همچنین مسکن نظامیان که طی تفاهم نامه‌های جداگانه ای میان وزارت راه و شهرسازی با وزارت خانه‌های آموزش و پرورش و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رسید، به ۵۳۰ هزار واحد افزایش یافت.

احیای بافت فرسوده؛ عنصر فراموش شده طرح اقدام ملی مسکن

ضمن اینکه گفته شده تعدادی از واحدهای بازسازی شده در بافت‌های فرسوده که با تسهیلات جداگانه و یارانه‌ای احداث می‌شوند، به طرح اقدام ملی مسکن منتقل شوند که تا کنون آماری از واحدهای نوسازی شده در بافت‌های نابه سامان شهری که ذیل طرح اقدام ملی بوده اند، اعلام نشده است.

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 15656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha