اخباری که بر معاملات بورسی امروز اثرگذار است

پیش‌بینی کارشناسان از هفته سوم خرداد ۱۴۰۰ نشان می‌دهد بازار روند صعودی و مثبتی را با توجه به کاهش ابهامات سیاسی در کشور در پیش بگیرد باید دید امروز چه سیگنال‌هایی روند بازار را تغییر و یا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحارت نیوز؛ هفته گذشته بازار سرمایه روند صعودی داشت و کارشناسان بازار سرمایه عمدتا روند بازار را مثبت پیش‌بینی کرده بودند. بسیاری از آنها کاهش ابهامات سیاسی انتخابات را در کشور عامل اصلی روند متعادل بازار ارزیابی کرده بودند. باید دید امروز بعد از تعطیلی چهار روزه بازار سرمایه چه سیگنال‌هایی بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ ‌
_ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به واریز منابع مالی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در این مرحله معادل ریالی ۲۰۰ میلیون دلار به این صندوق واریز می‌شود البته در مصوبه اصلی رقم بیشتری برای واریزی در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز پیگیری‌های لازم برای اجرای آن انجام می‌شود.

_ مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش تایر خودروی دو شرکت لاستیک بارز کردستان و گروه صنعتی بارز در بورس کالا خبر داد.

_ ماشالله سهراب نژاد مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت :آتش سوزی رخ داده شده در این کارخانه تنها به علت سرریز شدن مواد مذاب بوده است.

_ بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، دور جدید ثبت نام برای واحدهای اقدام ملی مسکن از فردا آغاز می‌شود.

_ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفته که علی رغم کاهش بارندگی ها و ایجاد محدودیت در تامین آب تهران اما تلاش ما این است که در هیچ نقطه ای از تهران قطع آب نداشته باشیم و به طور کل موضوع جیره بندی آب در تهران در دستور کار نیست.

_ یک کارشناس خودرو گفت: تا مشخص شدن نتیجه انتخابات قیمت خودرو کاهشی خواهد بود اما بعد از انتخابات وابسته به اینکه چه کسی انتخاب شود، وضعیت بازار ارز روشن شده و به نسبت آن،  بازار خودرو هم متعادل‌تر می‌شود.

_ پایگاه اینترنتی بلومبرگ با اشاره به سیاست‌های متغیر دولت‌های آمریکا نوشت واشنگتن باید به دنبال تبدیل توافق با ایران به یک معاهده باشد تا برجام از نوسانات سیاسی احتمالی در امان بماند.
_ رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: احتمالا در هفته سوم خرداد انس جهانی طلا و دلار روند افزایشی داشته باشد، بنابراین ممکن است طلا در بازار ایران گران شود.

_ دیپلمات‌های غربی به یک رسانه انگلیسی گفته‌اند نمایندگان انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا در نشست آتی شورای حکام آژانس اتمی دنبال صدور قطعنامه علیه ایران نیستند.

_ صرافی بانک ملی قیمت دلار را در روز گذشته (جمعه) ۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳هزار و ۳۳۸ هزار تومان اعلام کرد.

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 15649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha