دومین جهش بزرگ قیمت دلار متشکل در سال ۱۴۰۰/دلار و یورو به کدام سو می روند؟

متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل ۴.۷ درصد افزایش یافت، این رقم دومین رشد بزرگ قیمتی در سال جدید بود. علاوه بر این قیمت متوسط هفتگی دلار سنا و متشکل دوباره بالای مرز ۲۳ هزار تومان قرار گرفت. در حرکت از هفته هشتم به نهم قیمت دلار ۱۰۷۵ تومان رشد کرده بود و رشد هفته اخیر بعد از رشد هفته نهم، بیشترین مقدار سال جدید بود. متوسط وزنی قیمت یورو متشکل نیز از ۲۷ هزار و ۱۶۰ تومان در هفته گذشته به ۲۸ هزار و ۱۴۶ تومان در هفته اخیر افزایش یافت. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  اقتصادنیوز متوسط وزنی قیمت دلار و یورو متشکل که از هفته نهم سال جدید وارد روند صعودی شده بود، در هفته اخیر نیز این روند را دنبال کرد. متوسط وزنی قیمت دلار متشکل از ۲۲ هزار و ۲۳۷ تومان در هفته گذشته به ۲۳ هزار و ۲۸۰ تومان در هفته اخیر افزایش یافت. متوسط وزنی هفتگی قیمت دلار ۱۰۴۳ تومان، معادل ۴.۷ درصد رشد کرد. در حرکت از هفته هشتم به نهم قیمت دلار ۱۰۷۵ تومان رشد کرده بود و رشد هفته اخیر بعد از رشد هفته نهم، بیشترین مقدار سال جدید بود. متوسط وزنی قیمت یورو متشکل نیز از ۲۷ هزار و ۱۶۰ تومان در هفته گذشته به ۲۸ هزار و ۱۴۶ تومان در هفته اخیر افزایش یافت. 

1

عرضه هفتگی دلار و یورو در بازار متشکل

حجم مبادلات هفتگی دلار نسبت به هفته گذشته افت کرد و از ۴۶ میلیون و ۵۳۱ هزار به ۴۳ میلیون و ۵۳۴ هزار رسید. بر خلاف دلار حجم مبادلات هفتگی یورو افزایش یافت و از ۳ میلیون و ۵۷۲ هزار در هفته گذشته به ۴ میلیون و ۲۸۸ هزار در هفته اخیر رسید.

2

افزایش متوسط هفتگی قیمت دلار

متوسط هفتگی دلار در سامانه سنا و بازار آزاد نیز روند صعودی داشتند. متوسط دلار سنا از ۲۲ هزار و ۴۷۲ هزار به ۲۳ هزار و ۴۲۹ هزار تومان رسید و قیمت متوسط دلار بازار آزاد از ۲۳ هزار و ۸۷ تومان در هفته گذشته به ۲۳ هزار و ۹۸۵ تومان در هفته اخیر رسید.

3

متوسط هفتگی قیمت یورو آزاد و سامانه سنا

مشابه دلار قیمت متوسط هفتگی یورو آزاد و سنا نیز رشد کرد. قیمت یورو بازار آزاد از ۲۸ هزار و ۱۶۲ تومان در هفته گذشته به ۲۹ هزار و ۳۲۲ تومان در هفته اخیر افزایش یافت و قیمت یورو سنا نیز از ۲۷ هزار و ۴۰۱ تومان به ۲۸ هزار و ۴۰۹ تومان رسید.

4

۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 15622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha