راز چسبیدن قاشق به بدن مشخص شد

مغناطیس انسانی نام مشهوری برای توانایی ادعایی برخی افراد در جذب اشیا به پوستشان است. افرادی که ادعا می‌کنند چنین توانایی‌ای دارند، اغلب آهن‌ربای انسانی نامیده می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مغناطیس انسانی نام مشهوری برای توانایی ادعایی برخی افراد در جذب اشیا به پوستشان است. افرادی که ادعا می‌کنند چنین توانایی دارند اغلب، آهن‌ربای انسانی نامیده می‌شوند. هر چند اکثر این افراد، قادر هستند اجسام فلزی را به پوست خود بچسبانند، اما برخی از آن‌ها مواد دیگری مانند شیشه، ظروف چوبی، پلاستیک و همچنین فلزات فاقد خاصیت فرومغناطیسی مانند برنج و آلومینیوم را به خود بچسبانند. با این حال، هیچ‌یک از ادعاهای ثبت شده مغناطیس انسانی با فیزیک مغناطیس مطابقت ندارد.

توضیح علمی

بسیاری از افرادی که می‌توانند اجسام را به بدن خود بچسبانند، می‌توانند این کار را نه تنها با فلز بلکه سایر مواد هم انجام دهند. این نشان می‌دهد که این پدیده را نمی‌توان با مغناطیس توضیح داد و از نوع فیزیکی دیگری استفاده می‌کند. بنجامین رادفورد شکاک از قطب‌نما برای بررسی میدان مغناطیسی شخصی که ادعا می‌کرد آهنربای انسانی است استفاده کرده‌است. وی نتیجه گرفت که این شخص میدان مغناطیسی تولید نمی‌کند. وی همچنین خاطرنشان کرد: این افراد معمولاً پوستی صاف و بدون مو دارند و هنگام چسبیدن اشیا کمی به پشت خم می‌شوند، که در صورت داشتن قدرت مغناطیسی دیگر لازم نیست. بسیاری از دانشمندان و طرفداران علم، از جمله جیمز رندی، ادعا می‌کنند که این توانایی را می‌توان با اصطکاک توضیح داد و ناشی از چسبندگی غیرمعمول پوست است. برای اثبات این موضوع، رندی نشان داده‌است که آهنرباهای انسانی وقتی تحت ماده معدنی طلق قرار می‌گیرند قدرت خود را از دست می‌دهند.

میدان مغناطیسی

"بنجامین رادفورد" برای بررسی میدان مغناطیسی چنین افرادی از قطب نما استفاده کرده و پس از بررسی، اعلام کرد که این افراد در واقع فاقد میدان مغناطیسی هستند. این آزمایش نشان داد که این پدیده به علت اثرات فیزیکی دیگری رخ می‌دهد. بسیاری از دانشمندان و طرفداران دانش همچون "جیمز رندی" بر این عقیده اند که پوست چسبناک و چسبنده این افراد عامل اصلی این پدیده است.

"ناتالی والچوور" یکی از محققان این پدیده یک مقاله در سال ۲۰۱۱ در مورد وجود افراد مغناطیسی نوشت و در آن مقاله پسربچه ۷ ساله صربستانی به نام "بوگدان" که دارای چنین قابلیتی بود مورد بررسی قرار داد. به گفته والچوور، بوگدان توانایی جذب چیزهایی مانند وسایل ساخته شده از نقره، دستگاه کنترل از راه دور، بشقاب و حتی ماهیتابه‌های بزرگ را داشت.

دلیل چسبیدن قاشق به بدن چیست؟​​

"بوگدان" انسان ویژه‌ای است، اما در این عرصه تنها نیست. تعداد زیادی از مردم دنیا این قدرت مغناطیسی را دارند. اما آیا واقعاً این قدرت، مغناطیسی است؟ خواندن این گزارش را برای دریافتن همه چیز در مورد "افراد مغناطیسی" ادامه دهید.

همانطور که گفته شد از نظر علمی چیزی به عنوان میدان مغناطیسی و مغناطیس در بدن این افراد وجود ندارد. پاسخ ساده‌ای که "والچوور" نیز به این سوال داد.

پوست چسبنده

افرادی که می‌توانند چیزهای زیادی را به بدن خود بچسبانند در واقع فقط پوست چسبنده‌ای دارند، نه میدان مغناطیسی. زیرا آن‌ها اشیای غیر فلزی که جذب میدان مغناطیسی نمی‌شوند را نیز به بدن خود می‌چسبانند.

سطح صاف

همانطور که می‌دانید شیشه مغناطیسی نیست. اما وقتی یک قطعه شیشه‌ای صاف و یک قطعه فلز مسطح به بدن این افراد می‌چسبد، چه چیزی در آن‌ها مشترک است؟ پاسخ دارا بودن سطح صاف در هر دو شیء است. چنان که در برنامه "عصر جدید" نیز دیده شد که اجسام فقط به قسمت‌های صاف بدن آقای مختاری می‌چسبید و حتی در تلاشی که امین حیایی برای چسباندن یک شیء به نوک بینی وی داشت، ناکام ماند.

محققان می‌گویند ظاهراً بدن این افراد ویژگی مشترک و مشابهی دارند و آن، دارا بودن پوستی بسیار صاف است که باعث می‌شود همه چیز روی بدن آن‌ها بچسبد. اغلب این افراد مغناطیسی! دارای پوستی صاف و سینه‌های بی مو هستند.

گواه این ادعا نیز زمانی بود که آقای مختاری نشان داد به دلیل مو دار بودن صورتش، قاشق و دیگر اشیا به صورتش نمی‌چسبد و از امین حیایی خواست تا اشیا را به پیشانی بدون موی وی بچسباند.

چسبندگی

اما چطور این چسبندگی‌های شدید را که فقط برخی از مردم آن را دارند توضیح دهیم؟

"گابور سومورجای" دانشمند برجسته و استاد شیمی دانشگاه "کالیفرنیا-برکلی" می‌گوید: توضیح این مسئله در میزان چربی پوست این افراد نهفته است. اساساً اگر شما می‌توانید اشیای زیادی را به بدن خود بچسبانید، این بدان معنی است که شما پوست چربی دارید.

دلیل چسبیدن قاشق به بدن چیست؟​​

پوست چرب

"ناتالی والچوور" یکی از محققان این پدیده توضیح می‌دهد که چربی روی پوست انسان دارای انرژی بسیار پایین سطحی است در حالی که فلزات دقیقاً برعکس هستند و انرژی سطحی بالایی دارند. چیزهایی که انرژی سطحی بالایی دارند تمایل دارند به حالت انرژی پایین‌تر بروند؛ بنابراین به دلیل همین تمایل، به پوست بدن این افراد که انرژی سطحی پایینی دارد می‌چسبند.

اصطکاک

یکی از چیزهایی که در فوق به آن اشاره شد، خم شدن رو به عقب این افراد در هنگام چسباندن اشیا به خود است که دلیل آن اصطکاک و مقاومت در برابر گرانش زمین است.

افرادی که اشیای مختلف را به خودشان وصل می‌کنند، معمولاً کمی به عقب خم می‌شوند و یک دلیل برای آن وجود دارد. این کار مقدار نیروی اصطکاک حاصل از کشیده شدن جسم به دلیل گرانش را کاهش می‌دهد و سبب می‌شود که اشیا سقوط نکنند.

سبوم (چربی پوست)

ظاهراً "سبوم" که چربی تولید شده توسط غدد چربی موجود در پوست بدن است نیز در ویژگی خاص بدن افراد مغناطیسی نقش دارد.

همه پستانداران در زیر پوست خود دارای غددی هستند که چیزهای چربی موسوم به "سبوم" (sebum) را ترشح می‌کنند. پوست بعضی افراد ممکن است مقدار زیادی چربی ترشح کند، به طوری که این امکان را به آن‌ها می‌دهد که تا زمانی حمام نکرده اند بتوانند اشیا را به پوست خود بچسبانند.

پس معلوم شد که اصطلاح "مرد مغناطیسی" حقیقت علمی ندارد.

حس ششم در انسان!

جالب است بدانید یک مطالعه نشان داده است که انسان‌ها ممکن است به یک حس جدید دسترسی پیدا کنند که احتمالاً مغناطیسی است. به گفته پایگاه "Live Science" انسان‌ها ممکن است یک حس ششم داشته باشند چرا که محققان دریافته اند انتقال یک پروتئین موجود در شبکیه انسان به مگس میوه، توانایی تشخیص میدان‌های مغناطیسی را به مگس‌های میوه می‌دهد.

ظاهراً این پروتئین همان چیزی است که امکان مهاجرت حیوانات را به آن‌ها می‌دهد. تحقیقات گذشته نشان داده است که حیواناتی مانند لاک پشت‌های دریایی و پرندگان مهاجر با استفاده از توانایی تشخیص میدان مغناطیسی زمین قادر به درک فضایی بصری و مهاجرت و مسیریابی هستند.

تحقیقاتی در گذشته نشان داده بود که انسان‌ها توانایی درک و حس میدان مغناطیسی را ندارند، اما تحقیق جدید انجام شده توسط "استیون رپرت" باعث شده است که این یافته‌های قدیمی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرند.

"رپرت" یک متخصص نورولوژیست، تحقیقاتی را با استفاده از مگس میوه انجام داد تا احتمال این که آیا انسان‌ها می‌توانند میدان مغناطیسی را احساس کنند آزمایش کند. وی پس از انتقال یک پروتئین از شبکیه چشم انسان به مگس‌های میوه وحشی دریافت که آن‌ها توانایی احساس میدان مغناطیسی را یافته اند.

به این ترتیب شاید حتی شما هم بتوانید بدون واکسن، قاشق یا سکه را روی بدن تان نگه دارید. فقط کافیست امتحان کنید.

مغناطیسی شدن بدن بعد از تزریق واکسن کووید ۱۹ که این روزها به چالشی در شبکه‌های اجتماعی مبدل شده است حقیقت دارد یا شایعه است؟

به تازگی عده‌ای از افرادی که انواع واکسن‌های کووید ۱۹ را زده‌اند با انتشار تصاویر و ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کردند محل تزریق واکسن خاصیت مغناطیسی پیدا کرده و فلزات را به خود جذب می‌کند!

شما می‌گویید:

«آهن‌ربا پس از تزریق کووید به بازوی شما چسبیده، زیرا حاوی میکروچیپ یا فلزات دیگر است.»

ما می‌گوییم:

«اشتباه می‌کنید! این که واکسن‌ها حاوی میکروچیپ یا ریزتراشه باشند فرضیه و گمانی غلط است و وجود چیزی که باعث شود آهنربا پس از تزریق واکسن کووید ۱۹ به پوست شما بچسبد حقیقت ندارد.»

این فیلم‌ها اثبات نمی‌کنند که محتوای واکسن مغناطیسی است یا همانطور که در ویدیو ادعا شده حاوی ریزتراشه یا میکروچیپ است.

ال ادواردز، استادیار فناوری زیست پزشکی از دانشگاه ردینگ، به خبرگزاری نیوزویک گفت که “به هیچ وجه هیچ راهی وجود ندارد” که یک آهنربا پس از تزریق به بازوی فرد بچسبد.

وی گفت: «بدن شما دقیقاً از همان بلوک‌های سازنده بیولوژیکی مواد موجود در واکسن ساخته شده است. بنابراین، تزریق یک دوز ناچیز از این ماده شما را تحت تأثیر مغناطیسی قرار نمی‌دهد. بیشتر غذا از مولکول‌های مشابه تشکیل شده و خوردن غذا باعث مغناطیسی شدن مردم نمی‌شود.»

نظر کارشناسان چیست؟

به گفته رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا، محتوای کلیپ‌های منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر ایجاد خاصیت آهن‌ربایی در محل تزریق واکسن کرونا کذب است. هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که در ساخت واکسن از آهن یا چیپ استفاده شده است.

در مقاله‌ای که درباره ویدیوهای مشابه نوشته شده بود، تصویری از خبرگزاری رویترز منتشر شد که نشان می‌دهد آهنربا در حال جذب یک جسم فلزی در زیر پوست است. این تصویر به وضوح نشان می‌دهد که پوست به نظر کش می‌آید و به سمت آهن‌ربا می‌رود.

کدام واکسن‌ها خاصیت مغناطیسی دارند؟

به احتمال زیاد، ویدیوهایی که چسبندگی آهنربا به پوست را نشان می‌دهند، بخشی از آن به دلیل رطوبت سطح پوست و کوچک و سبک بودن آهنربا است. این اثر درست شبیه به شیوه “چسباندن” سکه به پیشانی یا تعادل قاشق روی بینی است نه مغناطیسی شدن بدن بعد از تزریق واکسن کووید ۱۹.

در هیچ کدام از انواع واکسن‌های کووید ۱۹ ریزتراشه وجود ندارد. یکی از کلیپ‌هایی که به طور گسترده به اشتراک گذاشته می‌شود کسی است که ادعا می‌کند یک دوز واکسن بیون تک / فایز (Pfizer / BioNTech) زده است و به بینندگان می‌گوید: “ما تراشه خورده‌ایم. ”

ادعایی که می‌گوید این واکسن‌ها حاوی میکروچیپ هستند، در تمام شیوع بیماری‌های همه‌گیر وجود داشته و گفته‌های بی‌اساس مبنی بر اینکه از واکسن‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی استفاده می‌شود، به طور مکرر به اشتراک گذاشته می‌شوند و ادامه دارد.

ماجرای اینکه بدن بعضی از افراد بعد از تزریق واکسن کرونا حالت آهن ربایی پیدا می‌کند را تکذیب کرده است و شایعه فضای مجازی عنوان کرد.

تکذیب شد!

نشریه فوربز این موضوع رو بررسی کرده و به چند نکته اشاره کرده که قبل از اینکه این ادعاها را باور کنید، خوب است به خاطر بسپارید:

نکته اول:

برای اینکه یک کلید به شما بچسبد باید آهنربای زیادی به بدن شما وارد شود. اما یک دوز واکسن کرونا کمتر از یک میلی‌لیتر است، و فایزر فقط ۰.۳ میلی‌لیتر حجم دارد. این میزان برای انتقال یک میکروچیپ عادی کافی نیست. حتی اگر کل آن مایع پر از آهن فرومغناطیسی باشد، آنقدر کافی نیست که کلید را روی بازویتان نگه دارد.

نکته دوم:

به مواد سازنده واکسن‌های کووید نگاه کنید. در واکسن‌ها به جز ام‌آران‌ای، یا آدنوویروس، مقادیری لیپید، پروتئین، نمک و شکر هست. این واکسن‌ها هیچ‌کدام حاوی آهن فرومغناطیسی نیست.

نکته سوم:

هیچ مدرک و سند واقعی برای اثبات تئوری‌های توطئه درباره “میکروچیپ واکسن” وجود ندارد. ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی اثبات این مسئله نیست. نمی‌دانید که آن‌ها برای چسباندن کلید چه کلک‌هایی سوار کرده‌اند. روی دستشان کمی عسل یا چسب مالیده‌اند یا اینکه در تصاویر و ویدئوهایشان دستکاری کرده اند. طنز ماجرا در این است که ادعاهای اخیر در “شبکه‌های اجتماعی” پخش می‌شود؛ شبکه‌هایی که می‌دانیم واقعا ما را ردیابی و اطلاعات شخصی ما را ذخیره می‌کنند.

نکته چهارم:

واکسن کرونا ممکن است شما را جذاب کند، اما نه آنطور که فکر می‌کنید. واکسن از شما در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند، که می‌تواند از اضطرابتان بکاهد و آزادی عمل بیشتری به شما بدهد. کسانی که واکسن می‌زنند کمتر ممکن است ناقل ویروس باشند و کمتر ممکن است دیگران را بیمار کنند، کما اینکه خودشان هم کمتر ممکن است بیمار شوند، و از خطر مرگ به احتمال بسیار بسیار زیاد رها شده‌اند.

ماجرای چسبیدن فلز به بدن افراد واکسینه بعد از تزریق واکسن کرونا مسئله‌ای عجیب به نظر می‌رسد که یک پزشک متخصص در این زمینه توضیح داد.

صحبت‌هایی مطرح شده است درباره اینکه واکسینه شدن افراد در برابر کرونا ویروس موجب ایجاد چسبندگی فلزات به محل تزریق می‌شود.
مطالبی در خصوص چسبندگی اشیای فلزی به محل تزریق واکسن وجود دارند که عنوان می‌کنند که تزریق واکسن کرونا در برخی افراد موجب می‌شود که اشیای فلزی به محل تزریق واکسن بچسبند و حال با توجه به فیلم‌هایی که در این خصوص وجود دارد، این سوال مطرح می‌شود آیا چنین مطلبی صحت دارند و یا مانند بسیاری از مطالب دیگر که در فضای مجازی منتشر می‌شود، جزء شایعات محسوب می‌شوند.

یک متخصص بیماری‌های عفونی در این خصوص گفت: برخی از افراد به دلایل نامعلومی حالت مگنتیو دارند و برخی اشخاص این موضوع را به واکسن نسبت می‌دهند، در حالی که چنین صحبت‌هایی صحیح نیست و این حالت ربطی به تزریق واکسن ندارد.

محقق اصلی پروژه واکسن کرونای سوبرانا (مشترک بین کوبا و پاستور ایران) ضمن اشاره به اینکه گروه‌های ضد واکسن در همه دنیا وجود دارند، ادامه داد: افرادی که بر ضد واکسن تبلیغ می‌کنند که در کشور ما هم هستند و به علاوه بین شرکت‌های بزرگ دارویی در دنیا که واکسن‌های مختلفی را تولید کرده اند به دلیل رقابتی که با یکدیگر دارند، مطالبی را بر ضد هم منتشر می‌کنند و فضای مجازی هم بستر پخش اینگونه مطالب را بیش از پیش فراهم می‌کند و به طور کلی نباید به مطالب این چنینی توجه شود.

۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰