وام ۵۰ میلیونی برای معلمان / مشمولان چه کسانی‌اند؟

وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان با ۱۸ درصد سود از طریق اعطای کارت اعتباری همچنان در بانک‌ها در حال اجراست. اما چه کسانی از این وام می‌توانند استفاده کنند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان با ۱۸ درصد سود از طریق اعطای کارت اعتباری همچنان در بانک‌ها در حال اجراست. اما چه کسانی از این وام می‌توانند استفاده کنند؟

در روزهای پایانی اسفند ماه سال ۹۹ مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان نیز درباره برخی تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود: در حال فراهم کردن امکان دریافت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اعضاء صندوق هستیم.

پس از این مدتیست که پرداخت این وام‌ها آغاز شده است.

اخیرا بانک دی اعلام کرده است: تمامی اعضای جامعه معظم فرهنگیان کشور، اعم از کادر اداری، معلمان، نیروهای خدماتی مدارس دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند در دو قالب «کارت اعتباری» یا «تسهیلات رفع نیاز» تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از تسهیلات ویژه فرهنگیان استفاده کنند.

در این طرح، به ازای هر ۲۵ میلیون تومان یک ضامن کسر از حقوق نیاز است و دو شراط برای دریافت این وام اعلام شده؛ «وام‌گیرنده جزوه جامعه فرهنگی» و »بدون چک برگشتی و بدهی معوق» باشد.

اقساط این وام نیز ماهانه ۱٫۸ میلیون تومان و کل سود این وام ۵۰ میلیونی ۱۸ درصد، معادل ۱۵ میلیون تومان است. وام‌گیرنده ۳۶ ماه نیز فرصت بازپرداخت اقساط را دارد.

پیش از بانک دی، بانک ملی نیز با رقم پایین‌تری چنین تجربه‌ای را داشته است.

۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 15586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha