کدام شرکت‌ها سود نقدی به سهامداران می‌دهند؟ / چکاوه سهامدارانش را ناامید کرد

در آخر هفته گذشته، برخی نمادهای بورسی نظیر فسرب، فباهنر و چکاوه در مجامع خود سود تقسیمی میان سهامدارانشان را مشخص کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز، با فرا رسیدن اردیبهشت بسیاری از شرکت‌های بورسی مجامع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار می‌کنند و ضمن تصویب صورت‌های مالی سود نقدی تقسیمی به سهامداران نیز در این مجامع مشخص می‌شود. فصل برگزاری مجامع معمولا تا اواسط تابستان ادامه دارد و سهامداران منتظر برگزاری این مجامع و تصمیمات آن هستند. در روز پنجشنبه هفته گذشته برخی از شرکت‌های بورسی مجمع عمومی خود را برگزار کردند و میزان سود تقسیمی به سهامداران خود را در آن تعیین کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال، شرکت صنایع کاغذسازی کاوه (چکاوه) که سال مالی ۹۹ را با سود نقدی ۱۲۷۴ ریالی به ازای هر سهم به پایان رسانده بود، تنها ۳۱ ریال معادل ۲٫۵ درصد از آن را میان سهامدارانش تقسیم می‌کند.

شرکت ملی سرب و روی ایران (فسرب) و شرکت مس باهنر (فباهنر) دو شرکت دیگری بودند که سود نقدی میان سهامداران خود را اعلام کردند. فباهنر به ازای هر سهم ۵۷۰ و فسرب هم به ازای هر سهم ۱۲۵ تومان به سهامدارانش سود نقدی می‌دهد.

۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 15585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha