ضربه جدید ایلان ماسک بر پیکر رمزارز مشهور / قیمت سایر ارزهای دیجیتال چقدر افت کرد؟

به دنبال توییت جدید ایلان ماسک، که نام بیت‌کوین در کنار یک ایموجی قلب شکسته آورده شده بود، قیمت این ارز دیجیتال، و به دنبال آن سایر رمزارزها روز جمعه افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  وال استریت ژورنال، قیمت رمزارزها به دلیل نگرانی از عدم تغییر نظر ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در خصوص تعلیق بیت‌کوین به عنوان نوعی وجه پرداختی برای خودروی تسلا، کاهش یافت.

بیت‌کوین، دوج‌کوین و سایر رمزارزها روز جمعه دچار لغزش شدند و به دنبال یک توییت رمزآلود دیگر از سوی ایلان ماسک، ضرر بیشتری را تجربه کردند.

بیت‌کوین در شب گذشته، حدود ۵درصد افت قیمت را تجربه کرد. این سقوط چند دقیقه پس از توییت ایلان ماسک با هشتگ بیت‌کوین به همراه یک ایموجی قلب شکسته اتفاق افتاد. قیمت این رمزارز در آن لحظه به ۳۶هزار و ۴۱۷دلار کاهش یافت که فاصله زیادی از رکورد بالاترین قیمت آن یعنی ۶۴هزار و ۸۰۲دلار در اواسط آوریل دارد.

قیمت سایر رمزارزها نیز کاهش یافت: اتریوم شاهد افت حدود ۵درصدی بود و به ۲هزار و ۶۳۷دلار رسید. دوج‌کوین، یکی دیگر از رمزارزهای مورد علاقه ماسک نیز با سقوط ۹درصدی، به قیمت حدود ۳۶سنت مورد معامله قرار گرفت.

ایلان ماسک، دو ساعت پس از اولین توییت خود، در توییت دیگری تصویری را منتشر کرد که در آن نوشته بود "دلم برایت تنگ می‌شود". این دو پست هزاران نظر را به دنبال داشت. همچنین برخی از کاربران وی را بلاک کردند، اما تاثیر چندانی بر بیش از ۵۵میلیون فالور او نداشت.

لازم به ذکر است که قیمت بیت‌کوین از تاریخ ۱۲می، زمانی که ایلان ماسک در توییت خود نوشت که پذیرش این رمزارز را به عنوان وجه پرداختی برای خرید خودروهای تسلا متوقف می‌کند، بیش از ۳۰درصد سقوط را تجربه کرده است. در اوایل سال جاری نیز تسلا اعلام کرد که بخشی از دارایی‌های بیت‌کوین خود را فروخته است.

از طرفی، بازار دوج‌کوین، که به عنوان شوخی راه‌اندازی شد، همچنین نسبت به نظرات ایلان ماسک حساس بوده است. قیمت آن در اوایل هفته با ورود به لیست پلتفرم کوین‌بیس افزایش یافت. کمتر از یک ماه گذشته، در حالی که ماسک این رمزارز را "فریب" خواند، دوج‌کوین دچار لغزش شد.

توییت‌های اخیر ماسک این نگرانی را ایجاد کرده که ممکن است وی به همین راحتی موضع خود را نسبت به بیت‌کوین تغییر ندهد. سایرین نیز از این وضعیت سردرگم شده‌اند.

نعیم اسلم، تحلیلگر ارشد در کارگزاری AvaTrade اذعان داشت: "این یک رابطه عشق و نفرت است. مشخص نیست که آیا او می‌خواهد بیت‌کوین را کنار بگذارد یا خیر: توییت‌های او بسیار رمزآلود بوده و باعث بلاتکلیفی مردم شده است."

برخی از معامله‌گران بر این باورند که افت قیمت‌ها در روز جمعه فرصت بسیار مناسبی را برای خرید فراهم کرده است.

۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
کد خبر: 15562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha