اسپیس ایکس ۵ هزار خرس آبی به فضا برد

روز گذشته اسپیس ایکس یک محموله باری به وزن ۷۳۰۰ پوند و شامل ۵ هزار خرس آبی و ۱۲۸ ماهی مرکب به ایستگاه فضایی بین المللی برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سی‌ان‌ان، روز گذشته اسپیس ایکس بیست و دومین مأموریت تأمین ذخایر ایستگاه فضایی بین المللی را انجام داد. این کپسول باری بیش از ۷۳۰۰ پوند ذخایر، آزمایش‌های علمی و فناوری را به مدار زمین برده است.

محموله مذکور روز شنبه به ایستگاه فضایی بین المللی می‌رسد. در این محموله علاوه بر ۵ هزار خرس آبی، ۱۲۸ ماهی مرکب کوچک که در تاریکی می‌درخشند نیز وجود دارد.

قرار است آزمایش‌های علمی روی هر دو موجود، از جمله بررسی قدرت تحمل خرس‌های آبی در فضا، انجام شود. همچنین محققان می‌خواهند بدانند آیا نبود گرانش روی روابط همزیگری بین ماهی مرکب و میکروب‌های سودمند تأثیر گذار است یا خیر.

برخی دیگر از آزمایش‌های علمی که همراه این کپسول به فضا فرستاده شده‌اند، عبارتند از یک دستگاه اولتراساوند همراه، یک بازوی رباتیک که با استفاده از واقعیت مجازی کار می‌کند، بررسی سنگ‌های کلیه در فضا، مطالعه میکروبوم دهانی و غیره.

تعداد زیادی از آزمایش‌های ارسالی به فضا به دانشجویان تعلق دارد.

علاوه بر آنچه گفته شد، در این کپسول پنل‌های خورشیدی جدیدی نیز وجود دارد که سطح انرژی موجود در ایستگاه فضایی بین المللی را ارتقا دهد.

۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
کد خبر: 15557
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha