ملی پوشان والیبال به دنبال خلع سلاح چکمه پوشان جوان / میزبان بدون ستاره‌ها حرفی برای گفتن خواهد داشت؟

تیم ملی والیبال کشورمان در پنجمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ از ساعت ۱۹ به مصاف ایتالیا می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال کشورمان روز گذشته با نتیجه ۳ بر یک تیم ملی والیبال کانادا را شکست داد و در بازی پنجم خود در این دوره از رقابت‌ها، امروز به مصاف میزبان بازی‌ها یعنی ایتالیا خواهد رفت. میزبانی که نفرات اصلی خود را در این دوره از رقابت‌ها به کار نگرفته و فرصت را در اختیار جوانان قرار داده است.

دیدارهای تیم ملی والیبال ایران و ایتالیا همیشه از حساسیت‌های خاصی برخوردار بوده؛ اما تیم ملی والیبال ایران در این دوره از رقابت‌ها با یک تغییر اساسی پا به این مسابقات گذاشته است. هر چند نتیجه برای تیم ملی والیبال کشورمان در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ اهمیت ندارد؛ اما آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم بدش نمی‌آید در این رقابت‌ها برای رقبای المپیکی خود خط و نشان بکشد.

از این رو تیم ملی والیبال ایران برابر کانادای کم اشتباه با زیرکی هرچه تمام‌تر پیروز شد تا به حریفان خود ثابت کند تیم ملی ایران، تیم دست و پا بسته‌ای نیست. حالا شاگردان آلکنو امروز باید به مصاف ایتالیا بروند. پیروزی در این دیدار می‌تواند شرایط و روحیه تیم ملی کشورمان را در ریمینی بهبود بخشد.

عملکرد تیم ملی والیبال ایتالیا در دوره گذشته لیگ ملت‌های والیبال

ایتالیا در دوره گذشته رقابت‌های لیگ ملت‌ها با کسب ۸ پیروزی، ۷ شکست و ۲۵ امتیاز عنوان هشتم را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته اول به میزبانی چین با نتیجه ۳ بر یک مغلوب ایران شد و در ۲ بازی بعدی با نتیجه مشابه ۳ بر صفر از سد تیم‌های آلمان و چینِ میزبان گذشت.

ایتالیا در هفته دوم در شرایطی که راهی روسیه شده بود، در بازی نخست با نتیجه ۳ بر یک آمریکا را شکست داد. لاجوردی‌پوشان در ادامه ۳ بر صفر پرتغال را مغلوب کردند و ۳ بر صفر به روسیه باختند. در هفته سوم ایتالیایی‌ها راهی بلغارستان شدند و با ۳ پیروزی این کشور را ترک کردند. آن‌ها ۳ پیروزی با نتیجه ۳ بر یک به ترتیب مقابل تیم‌های ژاپن، استرالیا و بلغارستان به دست آوردند.

هفته چهارم شاگردان بلنجینی میزبان بودند. پیروزی ۳ بر صفر مقابل صربستان، شکست ۳ بر یک مقابل آرژانتین و شکست ۳ بر ۲ مقابل لهستان مجموع نتایج ایتالیا در هفته چهارم بود. لاجوردی‌پوشان در هفته پنجم به برزیل سفر کردند. آن‌ها با ۳ شکست ۳ بر یک مقابل کانادا، فرانسه و برزیل به کار خود خاتمه دادند و با قرار گرفتن در رده هشتم از صعود به مرحله نهایی بازماندند.

ملی پوشان در بازارهای ریمینی به دنبال چکمه پوشان/ میزبان بدون ستاره‌ها حرفی برای گفتن خواهد داشت؟

بررسی ترکیب جوان تیم ملی والیبال ایتالیا بدون حضور فوق ستاره‌ها

ایتالیایی‌ها که میزبان این رقابت‌ها هستند، قرار است بدون بازیکنان اصلی پا در میدان این مسابقات بگذارند. فدراسیون والیبال ایتالیا اعلام کرده بود که بازیکنان به ۲ گروه مستقل برای مسابقات لیگ ملت‌ها و المپیک تقسیم بندی شده‌اند. طبق اعلام فدراسیون جهانی، گابریل نلی باتجربه قرار است میدان‌دار جوانان ایتالیایی در لیگ ملت‌ها باشد.

فدراسیون جهانی والیبال در آستانه رقابت‌های لیگ ملت‌ها درمورد شرایط تیم ایتالیا به عنوان میزبان این دوره از مسابقات نوشت: "ایتالیا با ترکیبی از ستاره‌های جوان همراه با بازیکنان باتجربه در لیگ ملت‌های والیبال برای نمایش آینده قدرتمند خود به میدان خواهد رفت. گابریل نلی هدایت یک تیم جوان ایتالیایی در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ را در زمین بر عهده خواهد داشت."

بلنجینی در خصوص تصمیمی که برای لیگ ملت‌ها گرفته است، گفت: امسال اولویت المپیک بوده و کل برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها حول این رویداد است.

مصاف تیم اصلی ایران با تیم دوم ایتالیا در ریمینی!

ایتالیا از جمله حریفان ایران در رقابت‌های المپیک توکیو هم به شمار می‌رود و رویارویی با این تیم در لیگ ملت‌ها می‌تواند پیش درآمدی بر بازی حساس المپیک هم باشد. ایران با تیم‌های ایتالیا، لهستان، ژاپن، کانادا و ونزوئلا در گروه A رقابت‌های المپیک قرار گرفته است.

تفاوت ایران و ایتالیا این است که آلکنو نفرات اصلی خود را راهی لیگ ملت‌ها کرده که بتوانند به چشم بازی‌های تدارکاتی به این مسابقات نگاه کنند؛ اما ایتالیای میزبان ترجیح داد تا به بازیکنان جوانش میدان دهد تا پخته و آماده حضور در میدان بزرگی به نام المپیک باشند.

خبری از نام‌های بزرگی همچون سیمونه جیانلی، اولگ آنتونوف، سیمونه آنزانی، ایوان زایتسف، عثمانی خوانتورینا و ... نیست و لاجوردی‌پوشان میزبان در واقع با تیم دوم خود به مصاف حریفان خواهند رفت.

ملی پوشان در بازارهای ریمینی به دنبال چکمه پوشان/ میزبان بدون ستاره‌ها حرفی برای گفتن خواهد داشت؟

آخرین دیدار تیم‌های ملی ایران و ایتالیا

آخرین دیدار ۲ تیم ایران و ایتالیا در رقابت‌های جام‌ جهانی ۲۰۱۹ بود که ۲ تیم به مصاف هم رفتند که آن مسابقه با نتیجه ۳ بر ۲ به سود ایتالیایی‌ها خاتمه پیدا کرد. در آن بازی میلاد عبادی‌پور توانست ۲۳ امتیاز برای ایران کسب کند.

تیم ملی والیبال ایران در آن مسابقه ۷۳ امتیاز از اسپک، ۱۰ امتیاز از دفاع روی تور، ۸ امتیاز از سرویس مستقیم و ۲۳ امتیاز از اشتباهات ایتالیا کسب کرد. در طرف مقابل ایتالیایی‌ها هم ۸۲ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، ۹ امتیاز از سرویس مستقیم و ۲۳ امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند.

اسامی بازیکنان تیم‌های ملی والیبال کشورمان و ایتالیا در مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به صورت زیر است:

تیم ملی ایتالیا (۱۶ نفر دعوت شده اند):

  • پاسورها: ریکاردو اسبرتولی، لوکا اسپریتو
  • پشت‌خط‌زن‌ها: گابریل نلی، جولیو پینالی
  • سرعتی‌زن‌ها: روبرتو روسو، جان لوکا گالاسی، لورنزو کورتسیا، لئاندرو موسکا
  • دریافت کننده‌ها: الساندرو میچیلتو، فرانچسکو رسینه، ماتیا بوتولو، اورسته کاووتو، دیوید گاردینی
  • لیبروها: فابیو بالاسو، فلیپو فدریکی، لئاندرو اسکنفرلا

هدایت ایتالیایی‌ها را جانلورنزو بلنجینی بر عهده خواهد داشت.

تیم ملی ایران (۱۷ نفر دعوت شده اند):

  • پاسورها: سعید معروف، محمدطاهر وادی
  • پشت‌خط زن ها: امیر غفور، صابر کاظمی، بردیا سعادت
  • قدرتی‌زن ها: میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی
  • سرعتی‌زن‌ها: سیدمحمد موسوی، مسعود غلامی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، رضا عابدینی
  • لیبروها: محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی

هدایت تیم ملی والیبال ایران را هم ولادیمیر آلکنو بر عهده دارد.

بازی‌های روز دوم هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها (جمعه ۱۴ خرداد ماه):

  • آرژانتین – اسلوونی، ساعت ۱۲:۳۰
  • هلند – آلمان، ساعت ۱۴:۳۰
  • برزیل – ژاپن، ساعت ۱۵:۳۰
  • صربستان – فرانسه، ساعت ۱۷:۳۰
  • ایران – ایتالیا، ساعت ۱۹:۰۰
  • لهستان – آمریکا، ساعت ۲۰:۳۰
  • روسیه – استرالیا، ساعت ۲۲:۰۰
  • کانادا – بلغارستان، ساعت ۲۳:۳۰
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 15544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha