تقاضا برای خرید سکه بالا رفت /کف مقاومتی کجاست؟

در پنجمین روز هفته بهای هر قطعه سکه به نزدیکی کانال یازده میلیون تومان رسید و همین امر سبب شد با توجه به روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی، تقاضا برای خرید سکه افزایش یابد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی از ١٠ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان روز گذشته بیشتر شد.این نوسان صعودی سبب شد تقاضا برای خرید سکه افزایش یابد .

در روزی که در بازار دلار و درهم تقاضای زیادی وجود نداشت، سکه امامی راه افزایشی را در پیش گرفت. فلز گرانبهای داخلی در روز گذشته ۵۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. افزایش بهای سکه در شرایطی رخ داد که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی نیز رشد خاصی را تجربه نکرده بود.

 به گفته فعالان، سکه‌بازان در روزهای قبل نسبت به روند قیمتی دلار خوشبین نبودند، ولی ماندگاری دلار بالای محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان، افزایشی‌های بازار سکه را خوشبین کرده است. در کنار این، برخی از سکه‌بازان تصور می‌کنند، رشد بهای اونس طلا در روزهای آتی ادامه خواهد یافت. از نگاه آنها تا زمانی که طلای جهانی بالای محدوده هزار و ۹۰۰ دلاری قرار دارد، می‌توان به رشد قیمت فلز زرد خوشبین بود.

از روز سه‌شنبه روند بازار سکه تغییر کرد. سکه‌بازان تا این روز با احتیاط زیادی رفتار می‌کردند و تمایل زیادی به خرید نشان نمی‌دادند. روز سه‌شنبه خریدها به طور معناداری بیشتر شد، به طوری که فلز گرانبهای داخلی دو برابر دلار رشد کرد. روز چهارشنبه نیز سکه روندی مخالف با دلار داشت.  عدم تناسب بین رشد سکه و دلار موجب شد که حباب فلز گرانبهای داخلی یک بار دیگر مثبت شود. در روزهای قبل حباب سکه منفی شده بود و ارزش بازاری سکه به زیر ارزش ذاتی آن رفته بود. به گفته فعالان، تا زمانی که بهای سکه بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قرار دارد، خریداران بازار فلز گرانبهای داخلی را ترک نخواهند کرد.

۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 15502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha