واکنش دلار و طلا به اقدامات اخیر دموکرات‌ها

تحلیل‌گران معتقدند دموکرات‌ها بدون داشتن رای جمهوری‌خواهان نیز برنامه‌های فراساختاری را جلو می‌برند، در نتیجه دلار بیش از این تضعیف می‌شود و طلا به این مسئله واکنش مثبت نشان خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد نیوز طلای جهانی در معاملات روز گذشته به زیر ۱۹۰۰ دلار کشیده شد و معاملات روز چهارشنبه را از حوالی قیمت ۱۸۹۸ دلار آغاز کرد. قیمت طلا در ادامه معاملات افزایش یافت و دوباره بالای ۱۹۰۰ دلار ایستاد. بازگشت طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار در حالی اتفاق افتاد که تغییرات شاخص دلار مثبت بود و بازدهی اوراق قرضه ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا افت کرد، شاخص دلار بالای ۹۰ قرار دارد و بازدهی اوراق ده‌ساله خزانه‌داری بالای مرز حساس ۱.۶ درصدی نوسان می‌کند.

تحلیل‌گران این امر که قیمت طلا در هفته‌های اخیر بالای مرز ۱۹۰۰ دلار قرار گرفته است را ضعیف شدن دلار عنوان می‌کنند و تضعیف دلار را نیز با سیاست‌های انبساطی مالی دولت بایدن و هزینه‌های فراساختاری مرتبط می‌دانند. تحلیل‌گران می‌گویند: "در حال حاضر صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه دموکرات‌ها این برنامه‌های فراساختاری را بدون حمایت جمهوری‌خواهان پیش می‌برند، اگر چنین حرفی درست باشد ارزش دلار بیش از این نیز افت خواهد کرد. هرچقدر هزینه شود و هر چقدر بدهی ایجاد شود، بر ارزش دلار تاثیر منفی می‌گذارد و این چیزی است که ایالات متحده در حال حاضر شاهد آن است." این اظهارات در حالی است که برخی مقامات فدرال رزرو معتقدند تورم گذرا است و بازار کار آمریکا از آنچه به نظر می‌رسد قوی‌تر است. بانک مرکزی اروپا نیز گفته که بازسازی اقتصادی سریع‌تر از انچه انتظار می‌رفت در حال پیشرفت است. در صورت صحت این ادعاها فرصت طلا برای بهره‌گیری از موقعیت تورمی ایجاد شده محدود خواهد بود.

روند قیمتی بیت کوین و اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته

بیت کوین

بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ هزار و ۳۷۲ دلار و کمترین قیمت آن ۳۵ هزار و ۷۸۷ دلار ثبت شده و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه به وقت ایران ۶۹۶ میلیارد دلار است. بازدهی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود، اما قیمت آن نسبت به زمان مشابه هفته گذشته کاهش داشت.

اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته بین ۲ هزار و ۵۳۱ دلار و ۲ هزار و ۷۰۸ دلار نوسان کرد. سرمایه بازار اتریوم ۳۱۲ میلیارد دلار است و این ارز دیجیتال بازدهی مثبت در ۲۴ ساعت گذشته و بازدهی منفی در هفت روز گذشته را به ثبت رسانده است

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: 15490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha