مقابله با موشک‌های مافوق صوت با هوش مصنوعی

نیروی دریایی ارتش انگلیس قصد دارد از هوش مصنوعی برای مقابله با حملات موشکی مافوق صوت استفاده کند. این کار اولین بار در جریان رزمایش‌های دریایی انجام شده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیواطلس، در جریان برگزاری تمرین‌های نظامی سپر نیرومند ناتو، نیروی دریایی انگلیس از این فناوری تازه رونمایی کرده است. این مانورهای نظامی با مشارکت ۱۰ کشور، ۱۵ کشتی، دهها هواپیما و حدود ۳۳۰۰ نفر صورت گرفته است. تمرین‌های نظامی مذکور در سواحل اسکاتلند و نروژ انجام شده و هدف از این کار شناسایی، ردیابی و مقابله با موشک‌های مافوق صوت و نیز بالستیک بوده است.

موشک‌های مافوق صوت که سریع‌تر از سرعت صوت و در نزدیکی آب دریا حرکت می‌کنند به دشواری قابل شناسایی هستند و مختل کردن عملکرد آنها مستلزم محاسبه سریع و تصمیم‌گیری آنی است. اگر این موشک‌ها در فاصله ۱۵۰۰ متری هدف شناسایی نشوند، نابودی آنها بسیار دشوار خواهد بود. همچنین شناسایی و مقابله با این موشک‌ها مستلزم تحلیل و بررسی حجم زیادی داده با سرعت بالا است.

استفاده از هوش مصنوعی در این روند باعث می‌شود بتوان انبوه داده‌ها را با سرعت بالایی تحلیل کرد و الگوهای ضروری را استخراج کرد.

متخصصان آزمایشگاه دی اس تی ال وزارت دفاع انگلیس با همکاری شرکت‌های Roke، CGI، BAE Systems توانسته اند سیستم هوش مصنوعی ابداع کنند که توانسته دو نوع موشک مافوق صوت به نام‌های اچ ام اس دراگون و اچ ام اس لنکستر را شناسایی کند. انتظار می‌رود با پیشرفت این سیستم توانایی آن برای شناسایی همزمان موشک‌های مافوق صوت بیشتر شود.

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 15473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha