اتریوم به سلطه بیت‌کوین در بازار رمزارزها پایان می‌دهد؟

آمار و داده‌ها نشان می‌دهد که اتریوم به سرعت در حال کم‌ کردن فاصله خود با بیت‌کوین است و احتمالا تا چند سال دیگر جای این رمزارز را در صدر بازار ارزهای دیجیتال بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، اتریوم به سرعت در حال کم کردن فاصله خود با بیت‌کوین است. اگر چه مقایسه ارزش بازار این دو رمزارز شاید چنین چیزی را نشان ندهد، چرا که در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین ۶۸۰ میلیارد دلار و اتریوم کمتر از ۳۰۰ میلیارد دلار است، اما از نظر ارزش ذاتی و تحولات اخیر، به نظر می‌رسد اتریوم دیگر زیر سایه بیت‌کوین نیست.

رشد سریع اتریوم این احتمال را تشدید کرده که در چند سال آینده احتمال اتر جای بیت‌کوین را در صدر ارزش بازار رمزارزها بگیرد. اگر چه تا چند ماه پیش این فقط یک فرضیه نظری بود اما حالا آمار و ارقام هم بر این ادعا صحه می‌گذارند. اما چرا اتریوم به پرچمدار بازار ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد شد

 ارزش اقتصادی تسویه‌شده

از اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی، بدون شک ارزش اقتصادی تسویه شده روی اتریوم به سطح جدیدی رسیده است. آمار نشان می‌دهد که اتریوم ۵ برابر بیشتر از بیت‌کوین توانسته فعالیت‌های مالی را تسهیل کند و همین موضوع موجب شده تا کاربران برای امنیت ارزش پولی خود به این شبکه اعتماد بیشتری داشته باشند.
نکته قابل توجه اینجاست که فعالیت مالی تسویه شده روی ETH تنوع بسیاری دارد از تامین مالی غیرمتمرکز گرفته تا دارایی‌های مالی دیگر. با این وجود ارزش تحت سلطه اتریوم از بیت‌کوین پیشی گرفته است. در حال حاضر اتریوم هر روز ۲۰ میلیارد دلار ارزش تسویه شده دارد و بیت‌کوین ۱۴ میلیارد دلار.

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷
کد خبر: 15456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha