روز پرعرضه بازار سهام افت ۵ هزار واحدی را به دنبال داشت/ افت چشمگیر صف‌های فروش در بورس/عقب‌گرد خودرویی‌ها /روند شاخص هم وزن متعادل است + نقشه بازار

امروز سه شنبه ( ۱۱ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۴۰ هزار واحد رسید.  شاخص هموزن نیز ظرف چند روز گذشته روند متعادل تری را پشت سر گذاشت. بازار در روز جاری پر عرضه ظاهر شد و  به مدد  بلوک حدود ۷ میلیونی در نماد فارس و با گذشت ۲۰ دقیقه از تایم معاملات، نماگر بورس حدود ۱۰۰۰ واحد مثبت را ثبت کرد. در بین شاخص سازان خودرویی ها، فشار فروش بیشتری داشتند و لیدر این گروه سایپا از نظر تکنیکی در منطقه حساسی قرار دارد اما متاسفانه معاملات منفی و در بازه حداقلی را تجربه کرد.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه ( ۱۱ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۴۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۶۲۷ واحد افت داشت. بازار در روز جاری پر عرضه ظاهر شد و  به مدد  بلوک حدود ۷ میلیونی در نماد فارس و با گذشت ۲۰ دقیقه از تایم معاملات، نماگر بورس حدود ۱۰۰۰ واحد مثبت را ثبت کرد.

 در بین شاخص سازان خودرویی ها، فشار فروش بیشتری داشتند و لیدر این گروه سایپا از نظر تکنیکی در منطقه حساسی قرار دارد اما متاسفانه معاملات منفی و در بازه حداقلی را تجربه کرد.

در بین پالایشی ها، نماد شپنا در وضعیت پایدار و بهتری قرار داشت و در نهایت حوالی صفر تابلو به کار خود خاتمه داد اما در نماد شبندر فشار فروش و برتری عرضه بیشترین از سایرین مشهود بود که مجمع پیش رو میتواند مزید علت باشد. بانک آینده در گروه بانکی همچنان صدر نشین عرضه ها در پیش گشایش است، اکثر نمادهای این گروه معاملات روان و متعادلی را تجربه کردند. در گروه فلزات اساسی نماد فجر و کویر معاملات قوی و در بازه حداکثری داشتند و با صف خرید به کار خود پایان دادند.

شاخص هم وزن ظرف چند روز گذشته روند متعادل تری را پشت سر گذاشت، در میان گروه‌های موثر بر این شاخص زراعتی ها همچنان در سراشیبی قرار دارند و یکدست جامه سرخ بتن کردند. در میان گروه انبوهسازی دو نماد  ثامید و ثبهساز با برتری طرف تقاضا به صف نشستند.   نمادهای نیروگاهی یکی پس از دیگری بعلت  افشای اطلاعات دریافت مجوز افزایش نرخ برق متوقف شدند. گکوثر در گروه هتل داری با افت پیاپی و اصلاح عمیق، ظرف دورورز گذشته با تقاضا روبرو و در سقف قیمتی دادوستد گشت.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه ۲۶ درصد افزایش یافت و در رقم ۴۶۱ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱۴ درصد کاهش یافت و ۲ هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان شد که پائین‌ترین رقم در ۴۳ روز کاری گذشته از ۱۴ فروردین تاکنون است.

شرکت صنایع غذایی کورش (با نماد معاملاتی غکورش) با صف‌ خرید ۲۴۳ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از غکورش، فتوسا (شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان) و برکت (داروسازی برکت) بیشترین صف خرید را داشت.

 از جمله بازگشایی های امروز که در صدر بیشترین کاهش روزانه قرار داشت میتوان به نماد خمهر در بازه ۲۵ درصد منفی اشاره کرد که تا صف خرید نیز پیش رفت.

افت ۵ هزار و ۴۳۲ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۵هزار و ۴۳۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۱۴۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۶۲۷ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۱ هزار و ۳۶۹ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۰۸ هزار  معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام فارس بیشترین اثر مثبت و نماد وبملت، شستا، شبندر، خودرو، پارسان، فملی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی غکورش، شپنا، غزر، ثبهساز، خساپا، خودرو، اپال از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۸ واحد افت، رقم ۱۷ هزار و ۶۷۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۲۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام آریا، شبصیر بیشترین تاثیر مثبت و نماد بزاگرس، شگویا، بنو، کگهر، وهور بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فتوسا، فگستر، چخزر، کزغال، کرمان، آریا است.

انتهای پیام. /

۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 15438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha