بیت کوین به سقف قبلی خود دست پیدا می‌کند؟/احتمال بروز یک موج صعودی در ماه جاری وجود دارد/ نبود دامنه نوسان و شبانه روزی بودن بازار تهدید پنهانی برای سرمایه‌گذاران!

محمد اشرف گفت: پیش‌بینی می‌شود این بازار در میان مدت روند نوسان‌دار نزولی را پیش بگیرد و کماکان این اصلاح تا  ۳ ماه آینده ادامه پیدا کند. هرچند که به طور قطعی نمی‌توان بیان کرد اما طبق الگوهای تکنیکالی احتمال بروز یک موج صعودی در ماه جاری وجود دارد که البته در ادامه آن باید انتظار ساخته شدن کف‌سازی‌های جدیدی هم باشیم و بیت‌کوین که لیدر اصلی دیگر کوین‌هاست از سقف قبلی خود (۶۴ هزار دلار) عبور نخواهد کرد.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ بیت کوین در برخی از ساعات روزهای گذشته موفق شده تا جایگاه خود را در بالای کانال ۴۰ هزار دلاری تثبیت کند. از طرف دیگر میزان ورود ارزهای دیجیتالی به صرافی ها تغییری محسوس نسبت به روزهای قبل داشته تا جایی که برای نخستین بار از ۲۲ آوریل، میزان خروجی بیتکوین از صرافی ها بیشتر از میزان ورودی بوده است بدان معنا که معامله گران بزرگ انتظار دارند قیمت ها به زودی صعودی شوند.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۶.۴۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

محمد اشرف کارشناس بازار رمزارزها در گفت و گو با زهرا فعله گری خبرنگار رادار اقتصاد اظهار کرد: رمز ارزها در یک سال اخیر رشد زیادی داشتند و قله‌های بالاتر از سقف‌های قبلی خود ایجاد می‌کرد اما از تاریخ ۱۴ آوریل وارد موج اصلاحی شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این بازار در میان مدت روند نوسان‌دار نزولی را پیش بگیرد و کماکان این اصلاح تا  ۳ ماه آینده ادامه پیدا کند. هرچند که به طور قطعی نمی‌توان بیان کرد اما طبق الگوهای تکنیکالی احتمال بروز یک موج صعودی در ماه جاری وجود دارد که البته در ادامه آن باید انتظار ساخته شدن کف‌سازی‌های جدیدی هم باشیم و بیت‌کوین که لیدر اصلی دیگر کوین‌هاست از سقف قبلی خود (۶۴ هزار دلار) عبور نخواهد کرد.

اشرف ادامه داد: بیشتر ارزهای دیجیتالی از رفتار و واکنش‌های بیت کویین تاثیر می‌گیرند و مدت‌هاست که روند صعودی بیت کوین به اتمام رسیده و در فاز اصلاحی خود قرار دارند. در حال حاضر نیز با نوسان‌های زیادی همراه است.

کارشناس بازار رمزارزها بیان کرد: البته بازار ارزهای دیجیتال مزیت‌های بسیاری نسبت به بورس دارد که از جمله آن می‌توان نبود قوانین خلق الساعه، نقدشوندگی بسیار بالا، نبود گره معاملاتی اشاره کرد و همچنین معاملات دلاری آن قدرت سوددهی بیشتری به افراد می‌دهد و جذابیت‌های آن باعث جذب معامله‌گران ایرانی زیادی شده است.

وی تشریح کرد: البته رمز ارزها به مراتب نسبت به بازار سرمایه و حتی بورس جهانی پیچیدگی بسیار زیادی دارد و تازگی بازار ارزهای دیجیتال آن را ناشناخته و تعدد گسترده کوین‌ها آن را رازآلودتر می‌کند. سرمایه گذاران خواهان فعالیت در این بستر باید دوره‌های آموزشی کافی را گذرانده باشند. به همان میزان که امکان مانور و کسب سود دلاری در این بازار زیاد است، امکان از بین رفتن کل سرمایه و به اصلاح (Liquidation) شدن نیز وجود دارد. نبود دامنه نوسان و شبانه روزی بودن این بازار تهدید پنهانی برای سرمایه‌گذاران بی تجربه به حساب می‌آید.

کارشناس بازار ارزهای دیجیتال معتقد است: اگر افراد با آموزش کافی و کاهش ریسک‌های معاملاتی به بازار ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency) ورود کنند، علاوه بر داشتن یک سرمایه گذاری موفق می‌توانند ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشند اما به علت نبود آگاهی و رفتارهای هیجانی معامله گران، در بیشتر مواقع بالعکس این موضوع یعنی خروج ارز از کشور اتفاق می‌افتد.

اشرف درمورد پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه خروچ پول این بازار چقدر در خروج پول از بازار سرمایه داشته است؟ آیا نقدینگی خارج شده از بازار سهام به بازار رمز ارز ها ورود کرده است؟ پاسخ داد: در حال حاضر نقدینگی زیادی در بورس وجود ندارد و بیشتر سرمایه‌های موجود در بورس حبس شده‌اند و پیش از این سرمایه‌هایی که خواهان فرار از ریسک‌های بازار سهام بودند از این بازار خارج شدند و به سوی رمزارزها آمدند اما به طور کلی انتقال و تعویض نقدینگی بین بازار سهام و رمز ارز برای پول‌های بزرگ امری دشوار و پر هزینه‌ای است و بیشتر نقدینگی که از بازار سرمایه به ارز دیجیتال ورود کرده مربوط به پول‌های خرد و اندک است که به دنبال جبران ضررهایشان چنین اقدامی را پیش گرفتند.

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 15393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha