افت ۱۰هزار و ۹۶۳ واحدی شاخص کل بورس/ کفه عرضه در بازار سهام سنگین شد + نقشه بازار

امروز دوشنبه ( ۱۰ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد رسید. بازار بر خلاف روز گذشته آغازی پرعرضه و منفی داشت و شاخص کل در ۲۰ دقیقه ابتدایی افت ۷ هزار واحدی را نشان داد. در بین گروه پالایشی شپنا معاملات بهتر و متعادل تری نسبت به بقیه داشت و در نهایت حوالی ۱ درصد مثبت به کار خود خاتمه داد. در میان خودرویی ها، خاور تنها نماد سبز گروه بود، بیشترین معاملات سایپا و خودرو در دامنه منفی انجام شد و در دقایق پایانی بازار شاهد خرید قابل توجه حقوقی در این نمادها بودیم. گروه بانکی امروز روند باثبات تری داشتند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۱۰ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲ هزار و ۵۳۵ واحد افت داشت. بازار بر خلاف روز گذشته آغازی پرعرضه و منفی داشت و شاخص کل در ۲۰ دقیقه ابتدایی افت ۷ هزار واحدی را نشان داد. در بین گروه پالایشی شپنا معاملات بهتر و متعادل تری نسبت به بقیه داشت و در نهایت حوالی ۱ درصد مثبت به کار خود خاتمه داد.

در میان خودرویی ها، خاور تنها نماد سبز گروه بود، بیشترین معاملات سایپا و خودرو در دامنه منفی انجام شد و در دقایق پایانی بازار شاهد خرید قابل توجه حقوقی در این نمادها بودیم. گروه بانکی امروز روند باثبات تری داشتند که به طور مثال میتوان به معاملات روان و مثبت در نمادهای وپست، وپارس، وپاسار و همچنین رها شدن بانک سرمایه بعد از مدت‌ها از صف فروش و رنج رو به بالا در این نماد اشاره کرد.

گروه فلزات با معاملات متعادل و منفی فملی و فولاد، معاملات رنجی داشتند. نماد ذوب در این گروه معاملات بهتری داشت و حتی در دقایقی در رنج مثبت هم معامله شد.

در میان گروه‌های کوچک و موثر بر شاخص هموزن، گروه رایانه با وضعیت بهتری روبرو بودند که میتوان نمادهای سیستم، سپ، و پرداخت را نام برد. علی رغم انجام  معاملات سیمانی ها در بورس کالا و خارج شدن از قیمت گذاری دستوری، این گروه غیر از نماد سخوز، منفی سراسری را تجربه کردند. برکت در میان دارویی ها امروز هم پرتقاضا ظاهر شد اما بازار در اکثر گروه‌ها شاهد سرخ پوشی دسته جمعی بود.

 در میان پتروشیمی ها، نماد کرماشا بعد از برگزاری مجمع و سود تقسیمی ۱۱۰ تومانی، در قیمت ۲۹۰۰ تومان و حوالی ۱.۵ درصد مثبت مجاز شد و معاملاتی در بازه صفر را تجربه کرد.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی فالوم در بازه ۳۰ درصد منفی و قیمت ۲۵۰۰ تومان اشاره کرد.

شاخص کل به یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۰هزار و ۹۶۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲ هزار و ۵۳۵ واحد افت  کرد و به رقم ۳۸۲ هزار و ۹۹۶ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷۹۰ هزار  معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام شپنا بیشترین اثر مثبت و نماد فولاد، فملی، وبملت، شستا، تاپیکو، خودرو بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شپنا، غزر، برکت، خودرو، خساپا، غکوروش، شتران از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۱۷ واحد افت، رقم ۱۷ هزار و ۷۲۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۵۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۶۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام بپاس بیشترین تاثیر مثبت و نماد غصینو، هرمز، شگویا، سمگا، کگهر، وهور بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فگستر، فتوسا، چخزر، کزعال، غگیلا، کرمان، ذوب است.

انتهای پیام. /

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 15391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha