سیگنال‌های مهم بورس امروز ۱۰ خرداد / بازار امروز تحت تاثیر چه اخباری است؟

روز گذشته بازار سرمایه روندی مثبت و متعادل را طی کرد و شاخص کل به یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد رسید همچنین در جریان معاملات روز گذشته بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود چهار هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ روز گذشته بازار سرمایه روندی مثبت و متعادل را طی کرد و شاخص کل به یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد رسید همچنین در جریان معاملات روز گذشته بیش از ۲۱۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود چهار هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان رسید.

_ در جریان بازار روز گذشته انس جهانی طلا به ۱۹۰۳ دلار کاهش پیدا کرد و قیمت طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۸۲ هزار تومان رسید.

_ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: احتمالاً می‌توانیم در مرداد ماه برنامه واکسیناسیون اساتید و دانشجویان را با توجه به واکسن‌های موجود آغاز کنیم.

_ طبق آخرین نرخ اعلامی صرافی بانک ملی قیمت دلار ۲۳ هزار و ۸۶۱ تومان برای فروش و ۲۳ هزار و ۳۸۳ تومان برای خرید اعلام شد.

_ نوزدهمین مرحله یارانه معیشتی امروز (دوشنبه) ۱۰ خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

_ جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که قیمت برخی از انواع خوراک دام و طیور، میوه، حبوبات و برنج، روغن، مرغ زنده و همچنین آهن آلات طی سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته و بین دو تا چهار برابر شده و قیمت ۴۱ کالا نیز ۵۰ تا ۱۰۰ درصد گران شده است.

_ حمید رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد از ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

_ محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر: فعالان غیرمجاز تولید رمز ارز، در صورت شناسایی، به شدت متضرر خواهند شد؛ چرا که هم تجهیزات آنها جمع آوری خواهد شد، هم جرایم سنگینی به آنها تعلق خواهد گرفت و هم ممکن است برخوردهای قضایی شدیدتری در انتظار آنها باشد.

_حسن جلیلی مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن «کووایران» برکت گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون دوز واکسن ایرانی کوو ایران برکت تولید شده است و آمادگی داریم که بعد از طی مراحل قانونی این واکسن‌ها را تحویل وزارت بهداشت دهیم. در شهریور ماه امسال هم ظرفیت تولید این واکسن به ۱۸ میلیون دوز خواهد رسید.

_ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عرضه بیش از ۸۳ هزار تُن محصولات سیمانی شستا در بورس‌کالا خبر داد.

_ معاون فنی گمرک ایران، از لغو ثبت سفارش برای واردات کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد.

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 15375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha