یارانه ۴۵۰ هزار تومانی قابل عمل است/ میانگین سنی مسئولان خیلی بالا رفته/ شاهد آلودگی امنیتی و نفوذی در کشور هستیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه با دوربین درباره برنامه‌های خود برای دولت آینده صحبت کرد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه با دوربین شبکه یک سیما گفت: از ۱۷ سالگی تا امروز سرباز وطن بوده‌ام. از سال ۵۰ تا ۵۷ در مبارزه با رژیم شاه فعال بودم و در آن مقطع با مارکسیست‌ها و منافقین همراه نشدم. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست را ادامه دادم، اما با شروع ترورها لباس پاسداری را بر تن کردم و تا سال ۶۲ امنیت و اطلاعات ایران را ساماندهی کردیم، اما باز هم متوجه شدم که باید به قیام سوم وارد شوم و از صحنه پاسداری به امنیت وارد شدم. من در ۲۷ سالگی توسط امام خمینی(ره) فرمانده سپاه شدم و در جنگی سخت تمام سرزمین‌های خودمان را آزاد کردیم.

وی افزود: با حضور در قرارگاه سازندگی، قیام چهارم زندگی خودم را انجام دادم. ۲۰ سال است که مشاور رهبر معظم انقلاب هستم و سیاست‌های اقتصادی را انجام دادم، اما افسوس حتی به ۱۰ درصد سیاست‌های ابلاغی اقتصادی رهبر عمل نکردیم.

رضایی گفت: در سال ۹۲ یکی از آقایان کلیدی درآورد و من با نشان دادن هزار تومانی گفتم که پول ملی سقوط می‌کند. خودتان قضاوت کنید آن زمان با هزار تومان چقدر می‌‍‌شد نان و تخم مرغ خرید و الان چقدر؟ خودم را شرمنده رهبر انقلاب می‌دانم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من دو بار در انتخابات وارد شدم و آبروی خودم را کف دستم گذاشتم و امروز برای بار سوم آمدم و می‌خواهم اقتصاد را ساماندهی کنم. از دولت‌های اخیر حمایت کرده‌ام.

رضایی با ابزار تاسف از کولبری در کشور ادامه داد: اگر امروز سیاست‌های اقتصادی را تنظیم نمی‌کردم هیچ گاه وعده نمی‌دادم. حرف یارانه ۴۵۰ هزار تومانی من قابل عمل است و هزینه‌ای هم روی دست دولت نخواهد بود. سالانه ۱۳۰ میلیارد دلار یارانه به قشر پولدار داده می‌شود. چرا باید این بی عدالتی وجود داشته باشد؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آرمان‌های انقلاب و ملت ما در دهه‌های اخیر از بین رفت، تصریح کرد: جوان گرایی و خلاقیت را احیا خواهم کرد. نشستن روی صندلی‌ها چسبندگی به وجود آورده و میانگین سنی مسئولان ما خیلی بالا رفته است.

رضایی گفت: وقتی خرده مفسدان را بگیریم و مفسدان بزرگ را رها کنیم نتیجه نمی‌دهد. وقتی رئیسی وارد قوه قضائیه وارد شد به ایشان گفتم ابتدا از اعدام دو قاضی مفسد شروع کن و بعد به دولت بیا.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بدون اقتصاد اقتدار و عزت نخواهد بود. وقتی جوانان ما در صلح سازی و امنیت سازی بنا به تقاضای خود آن دولت‌ها مشورت می‌دهند، باید عربستان و ترکیه از تجارت آنها بهره ببرند؟ ایران بزرگ اقتصادی را درست می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تبعیض و نابرابری مهمترین مشکل ما است، اظهار کرد : اگر وزیری که ۸ سال است سرمایه گذاری در مسکن را متوقف کرد کنار بگذاریم قطعا موفق می‌شویم. ملت ما در حوادث بزرگ بیشترین انسجام را از خود نشان داده است. دولت ما برای همبستگی است و از تمام اقوام ایرانی، نخبگان، بانوان و جوانان در آن حضور دارند. بذر را نمی‌توان در شوره زار کاشت و نتیجه این اقدامات این شد که ۱۸ میلیارد دلار از خزانه یک شبه خالی می‌شود و پول ملی بی ارزش و تورم بالا می‌رود.

رضایی گفت: من اقتصاد خوانده ام و به همین دلیل وعده دادن یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را داده ام. من ثابت می‌کنم که این کار شدنی است. باید از تکرار دولت‌های گذشته و هیات وزیران آنها جلوگیری کرد. معاون اول خودم و چند وزیر دیگر را انتخاب کرده ام.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وزیر مسکن فعلی ۸ سال سرمایه گذاری در مسکن را متوقف کرد به دلیل مشکلش با وزیر مسکن دولت قبل. چرا مردم باید هزینه آن را بدهند؟ باید این فرد محاکمه شود. دلیل آنها چه بود که ۳۰۰ صنعت پشتوانه مسکن را از بین بردند؟

وی با بیان اینکه اقتصاد را از حالت شرطی خارج می‌کنم، اظهار کرد: مذاکرات و دیپلماسی برای ما مهم است. اقتصاد را غیر شرطی می‌کنم تا آرامش به وجود بیاید. من اعلام نظر می‌کنم این نابرابری و بی عدالتی موجود در کشور اساس نظام را مورد خطر قرار می‌دهد. نباید اینقدر به مردم فشار بیاید.

رضایی گفت: فقرا فقط ۲ درصد از بنزین کشور را مصرف می‌کنند. در کشور ما آلودگی امنیتی و نفوذی را شاهد هستیم. به وضعی رسیدیم که از اسرائیل به کشور ما می‌آیند و یکی را می‌کشند و می‌روند. من این وضع را درست می‌کنم. تحول در دولت می‌خواهم. ایالت‌های اقتصادی درست می‌کنم و دست دولت را در اجرائیات قطع می‌کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما با تغییر در ساختارهای دولت و حل مسئله دیوان سالاری، یک تحول در ساختارهای کشور به وجود می‌آوریم. مسئله مردم چپ، راست و اصولگرا و اصلاح طلب نیست. در دولت من تمام استان ها، اقوام و حتی مجردها حضور دارند. باید محدودیت‌های خود ساخته را از بین ببریم.

رضایی با بیان اینکه مردم خود را گروه دسته چندم نکنیم، تصریح کرد: مسئله‌ عدالت و برابری مهمترین خواسته من است و به صورت جدی روی آن سرمایه گذاری می‌کنم. پیشگیری در زمینه با فساد خیلی مهم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر پیشگیری از فساد نباشد مبارزه با مفسدین سخت می‌شود. در دولت خودمان سازمان بازرسی درست می‌کنیم و وظیفه مدیران مبارزه با فساد است. دولت باید سرچشمه فساد را خشک کند لذا دولتی با هدف پیشگیری از فساد و امضاهای طلایی ایجاد می‌کنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دیپلماسی منطقه‌ای را مهم می‌دانیم و با حضور در منطقه می‌توانیم اتحادیه آسیای جنوب غربی را با حضور ۲۵ کشور تشکیل می‌دهیم. حکمرانی را تغییر، اقتصاد را غیر شرطی، عدالت را ایجاد، تبعیض را می‌خشکانیم، همه اقوام در دولت ما حضور خواهند داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اقتصاد را باید از زندگی مردم شروع کنیم و اقتصاد ملی باید از اقتصاد زندگی شروع شود. ایالت‌های اقتصادی را درست می‌کنیم و در این شهرها اقتصاد را از خانه شروع می‌کنیم. خانه داری را شغل حساب می‌کنیم، زیرا تربیت فرزندان برجسته خیلی مهم است. سلامت در خانواده خیلی مهم است. به خانم‌هایی که دو فرزند داشته باشند و دو اقدام سلامت فرزند و بهداشت خانواده را انجام دهند حقوق پرداخت خواهم کرد.

رضایی گفت: در خانه‌های ایرانی کسب و کار ایجاد خواهیم کرد. کسب و کارهای مدرن، کسب و کارهای متوسط، اتصال کسب و کار متوسط به کسب و کار بزرگ، ایجاد شهرهای اقتصادی و بریدن دست دولت و سیاستمداران از اقتصاد وضعیت را بهبود می‌بخشد.

وی ادامه داد: اولین فعالیت اقتصادی که برای ما میلیاردها ثروت می‌آورد صنایع پایین دستی نفت است.

ثروت ملی ایران غارت شد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در ثروت ملی ایران غارت صورت گرفته، زیرا نفت، گاز، محصولات پتروشیمی خام فروخته می‌شود.

نهضت مسکن سازی ایجاد می‌کنم

وی درباره انرژی‌های نو گفت: در ۵ سال آینده باید گاز وارد کشور کنیم و باید دنبال انرژی‌های نو برویم. کویر ما بزرگترین مخزن تولید انرژی خورشیدی است. مسئله بعدی راه اندازی نهضت مسکن سازی است و ۲۰۰ تا ۳۰۰ صنعت در پی آن رونق می‌گیرند.

ایران را هاب تامین غذای منطقه می‌کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران را هاب تامین غذای منطقه می‌کنیم. بیمه کشاورزان را درست، قیمت تضمینی را اصلاح می‌کنیم. ایران می‌تواند هاب غذای ۵۰۰ میلیون جمعیت منطقه و همچنین هاب سلامت در منطقه باشد. ما می‌توانیم گردشگری سلامت در منطقه را هم ایجاد کنیم.

رضایی تصریح کرد: حتما مردم الان از خود می‌پرسند از کجا معلوم ما تکرار دولت‌های گذشته نباشیم؟ که در جواب باید بگویم تفاوت من این است که من مرد میدان و از خود مردم هستم. در ۳ ماه آخر سال ۹۹ به ۲۵ استان کشور سفر کردم و در اتاق‌های در بسته ننشسته ام. دولت من مردمی است و سفره دولت و مردم را یکی می‌کنیم، زیرا تا این کار را نکنیم درد مردم به ما نمی‌رسد.

رضایی اضافه کرد: دومین تفاوت من این است که برای اقتصاد فکر کرده ام و دولت اقتصادی درست می‌کنم. دولت اقتصادی دیگر وعده نمی‌دهد و به همین دلیل اسم دولت من (اقدام و تحول) است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ویژگی سوم تفاوت من این است که جوانان را به میدان می‌آورم، زیرا از آنها شناخت دارم. دولت جوان انقلابی و با نشاط ایجاد می‌کنم. هیچ کاری را بدون پژوهش انجام نمی‌دهم و پشت سر بورس راه نمی‌افتم و مردم را تشویق نمی‌کنم که به بورس بیایند.

زیان دیدگان بورس را بیمه می‌کنم

وی با بیان اینکه ۶ توصیه به دولت درباره بورس کردم، اما گوش ندادند، افزود: بورس را اصلاح می‌کنم، این را به مردم قول می‌دهم. صندوق جبران زیان دیدگان بورس را درست می‌کنم و زیان دیدگان زیر ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون را بیمه می‌کنم. می‌دانم ۷۰ هزار میلیارد در سال ۹۸ در بورس را چه حقوقدانانی خوردند و کسری بودجه دولت را تامین کردند. دیپلماسی اقتصادی را درست می‌کنم.

مدرسه تربیت زمام داران ایرانی تاسیس می‌کنم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به شما قول می‌دهم اگر به من رای بدهید کاری می‌کنم هیچ فرد ایرانی از آینده خودش بی خبر نباشد و بتواند برای خودش برنامه ریزی کند. در هر استانی یک مدرسه تربیت زمام داران ایرانی تاسیس می‌کنیم تا ایران بدون زمام دار نباشد و از هر استانی زمام دار داشته باشیم. اجازه نمی‌دهم چهره مردم دوباره بی نشاط شود.

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱
کد خبر: 15369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha