سبزپوشی بازار سهام در دومین روز متوالی/ رشد ۱۷ هزار و ۳۵۶ واحدی شاخص کل بورس / تغییر رنگ شاخص کل در دقایق پایانی + نقشه بازار

بازار سرمایه بعد از مدت‌ها، توانست دومین روز متوالی کاری خود را با افزایش تقاضا آغاز کرد و نماگر بورس در ۱۵ دقیقه آغازین حدود ۱۶ هزار واحد مثبت را ثبت کرد. همچنین در بازار امروز ارزش معاملات خرد از ۴۵۰۰ میلیارد تومان عبور کرد که قابل توجه بود.در گروه فلزات اساسی نماد ذوب با حدود ۳۰۰ میلیون جابجایی در بازه حداکثری معامله شد و نمادهای فملی و فولاد معاملات مثبت و روانی داشتند، نماد فروس امروز هم با صف خرید همراه بود. بانکی ها روز پرنوسانی را پشت سر گذاشتند و نمادهای بزرگ این گروه اکثرا با پایانی صفر به معاملات خود پایان دادند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۹خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۹۹ واحد افت داشت. بازار سرمایه بعد از مدت‌ها، توانست دومین روز متوالی کاری خود را با افزایش تقاضا آغاز کرد و دو نماد شپنا و ذوب صدرنشین تقاضاهای امروز در مچینگ معاملاتی بودند و نماگر بورس در ۱۵ دقیقه آغازین حدود ۱۶ هزار واحد مثبت را ثبت کرد.

همچنین در بازار امروز ارزش معاملات خرد از ۴۵۰۰ میلیارد تومان عبور کرد که قابل توجه بود.در میان گروههای بزرگ بورسی پالایش ها در وضعیت بهتر و پایدارتری قرار داشتند و لیدر این گروه یعنی شپنا با صف خرید به کار خود خاتمه داد.

در گروه فلزات اساسی نماد ذوب با حدود ۳۰۰ میلیون جابجایی در بازه حداکثری معامله شد و نمادهای فملی و فولاد معاملات مثبت و روانی داشتند، نماد فروس امروز هم با صف خرید همراه بود. بانکی ها روز پرنوسانی را پشت سر گذاشتند و نمادهای بزرگ این گروه اکثرا با پایانی صفر به معاملات خود پایان دادند.

در میان گروه‌های موثر بر آن سیمانی ها در راند دوم بازار با برتری عرضه و فشار فروش همراه شدند به گونه ای که اکثر نمادهای گروه معاملاتی از بازه مثبت تا منفی داشتند. برکت در گروه دارو و غگل در میان غذایی ها و قشرین در میان قندی ها امروز هم پرتقاضا دنبال شدند. گروه زراعت و زغال سنگ سراسر سرخ پوش بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی دکیمی در محدوده ۳۰ درصد منفی و نماد دجابر در بازه حدود ۱۷ درصد منفی اشاره کرد.

تعداد معاملات بورس تهران افزایش یافت

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۳۵۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن در دقایق پایانی از  سبز به سرخ تغییر رنگ داد و با  ۹۹ واحد افت به رقم ۳۸۵ هزار و ۵۳۰ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷۰۰ هزار  معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام فولاد، فملی، شستا، فارس، تاپیکو، شپنا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی غزر، خودرو، فملی، فولاد، خساپا، ثبهساز، برکت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۰۹ واحد صعود، رقم ۱۷ هزار و ۸۴۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۱۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۸ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام میدکو، آریا، ذوب، هرمز بیشترین تاثیر مثبت و نماد غصینو، کگهر، سمگا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فگستر، چخزرریال فتوسا، غگیلا، کزغال، کرمان، ذوب است.

انتهای پیام. /

۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 15351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha