حاشیه‌های آخرین شب فوتبال اروپا + تصاویر

چلسی در یک بازی پر هیجان و سخت در شهر بندری پورتو به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، این مسابقه‌ای بود که با تک گل کای هاورتز در نیمه اول جلو رفت و سپس با اتفاقاتی مثل مصدومیت کوین دی‌بروینه، یک ضربه گرفته نشده پنالتی توسط متئو لاهوز داور بازی، دفاع خونی بازیکنان چلسی و درخشش چهره‌هایی مثل کانته، رودیگر، هاورتز، جیمز و ... به اتمام رسید تا چلسی برای بار دوم فینال چمپیونزلیگ را فتح کند.

از ساعتی پیش از شروع این مسابقه تا آن‌جایی که تصاویر و صحبت‌ها درباره مهم‌ترین رقابت باشگاهی در قاره اروپا مطرح است، به صورت لحظه به لحظه اتفاقات و حواشی فینال لیگ قهرمانان اروپا که با قهرمانی آبی‌های لندن به پایان رسید را دنبال کنید.

۰۳:۳۰ -  رویایی‌ترین پایان‌بندی ممکن فصل برای آبی‌های لندن؛ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، افتخاری که پیش از امشب تنها یکبار برای چلسی در سال ۲۰۱۲ به دست آمده بود.

۰۳:۲۹ - در قرن ۲۱، پنج بازیکن قهرمان لیگ قهرمانان، جام یوفا، لیگ اروپا و جام جهانی شده اند:
 پدرو
 فرناندو تورس
 خوان ماتا
 کانته
 ژیرو

۰۳:۲۸ - توییت باشگاه المپیک مارسی و تبریک قهرمانی به چلسی و آزپیلیکوئتا

۰۳:۲۶ - این جام و شادی‌اش حق کپا سنگربان ذخیره چلسی هم هست، اگر چه او برخلاف انتظارات فصل خوبی را نگذراند و با عملکرد ضعیف خود رفته رفته از سنگربان شماره یک به ذخیره ادوارد مندی بدل شد.

۰۳:۲۴ - باشگاه بایر لورکوزن هم در توییتی دیگر قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا را به کای هاورتز تبریک گفت.

۰۳:۲۰ - خوش و بش ویژه رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی با توماس توخل سرمربی آبی‌ها پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا؛ بی‌شک مالک متمول و ثروتمند چلسی از انتخاب خود و تغییر انجام شده در کادرفنی، امشب شادمان‌تر از همیشه است.

۰۳:۲۲ - تیبو کورتوا سنگربان تیم فوتبال رئال مادرید که سابقه بازی در تیم چلسی را دارد و در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله نیمه‌نهایی نتوانست مقابل آبی‌های لندن بدرخشد و کهکشانی‌ها را به فینال برسند، پس از قهرمانی تیم سابق خود در توییتر پیام تبریک نوشت.

۰۳:۱۵ - فینال سوپرجام اروپا ۲۰۲۱، جدال شاگردان اونای امری در ویارئال با شاگردان توماس توخل در چلسی خواهد بود؛ دوئل جذابی که چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ در ورزشگاه ویندسور پارک شهر بلفاست ایرلند شمالی برگزار خواهد شد.

۰۳:۱۱-مادر و برادر انگولو کانته شریک او در مراسم توریع جوایز لیگ قهرمانان بودند.

۰۳:۰۳-این یک موفقیت فوق العاده است و من به همه تبریک می گویم. ما می دانیم که امروز برای غلبه بر این احساسات و داشتن شانس پیروزی در این مسابقه، به عملکردی سطح بالا نیاز داشتیم. این همان کاری است که ما انجام دادیم و من نمی دانم چه باید بگویم.

۰۳:۰۲- پپ گواردیولا:رسیدن به دیدار فینال برای ما مانند یک رویا بود، اما متاسفانه نتوانستیم در آخرین گام به پیروزی دست یابیم. در آینده دوباره به اینجا بازخواهیم گشت.

۲:۵۹- برندگان بیست دوره آخر لیگ قهرمانان اروپا از بایرن تا چلسی .

۰۲-۳۱: نوئل گلگر خواننده گروه اواسیس و هوادار ویژه من سیتی شکست تیمش را در فینال از نزدیک تماشا کرد.

۰۲:۳۰ - بازیکنان چلسی با ایجاد تونل افتخار برای پپ گواردیولا سرمربی تیم حریف احترام ویژه‌ای قائل شدند.

۰۲:۲۷ - موتور جستجوگر گوگل هم به سبک خود قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا را اعلام کرد؛ به این‌صورت که وقتی نام چلسی را شما در گوگل جستجو کنید، صفحه با انفجار فشفه‌های آبی، جلوه جدیدی پیدا می‌کند.

۰۲:۲۱- ناصر الخلیفی مالک پاری سن ژرمن که ۱۵۶ روز قبل با اخراج توخل و انتخاب پوچتینو به دنبال قهرمانی در اروپا بود،  حالا باید شاهد بالای سر بردن جام UCL توسط مربی سابقش باشد. قطعا ناراحتی او کم از غم و غصه طرفداران منچسترسیتی نیست!

۰۲:۱۶- دو عکس از دو نفر در فاصله تنها یک سال. شبی که توخل غمگین پس از باخت در فینال UCL ۲۰۲۰ مقابل بایرن، تیاگو سیلوا را در آغوش گرفت، شاید هرگز فکرش را نمی کرد که به فاصله یک سال، این آغوش مجددا تکرار شود ولی با حال و هوایی کاملا متفاوت تر از ۳۶۵ روز قبل ترش. توخل و سیلوا به آنچه که استحقاقش را داشتند، رسیدند. آنها واقعا سرتر از منچسترسیتی بودند.

۰۲:۰۸ - کری‌خوانی اینستاگرامی پاتریس اورا مدافع سابق باشگاه منچستریونایتد در واکنش به ناکامی تیم فوتبال منچسترسیتی در راه کسب قهرمانی در تورنمنت لیگ قهرمانان اروپا

۰۲:۱۳- دو نمای متفاوت از دو مربی دیدار فینال. سال گذشته این توخل بود که با حسرت از کنار جام رد شد و شاهد خنده ها و شادی شاگردان هانسی فلیک بود و او امسال کسی بود که در پایان بازی لبخند بر لب داشت. آیا این اتفاق سال بعد برای پپ رخ می دهد و او پس از ۱۱ سال قهرمان اروپا می شود؟

۰۲:۱۰- سزار آزپلیکوئتا که از جوانان اوساسونا وارد دنیای حرفه ای شد، تا سال ۲۰۱۰ لباس این تیم را برتن کرد و با جواد نکونام در اوساسونا هم تیمی بود. بازیکنی که مسیر پیشرفت را در پیش گرفت و در سال ۲۰۱۲ از مارسی راهی چلسی شد تا شنبه شب در سن ۳۱ سالگی، به عنوان کاپیتان آبی های لندن مهمترین جام دوران ورزشی اش را بالای سر ببرد. این هفتمین قهرمانی آزپلیکوئتا با چلسی بود.

۰۲:۰۷ - چشمان اشکبار سرخیو آگوئرو اسطوره باشگاه منچسترسیتی در آخرین بازی خود با پیراهن این باشگاه؛ او نتوانست به رویای دیرینه خود که قهرمانی با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا بود برسد و حالا بدون فتح قاره اروپا با سیتیزن‌ها از این تیم جدا خواهد شد.

۰۲:۰۵ - توماس توخل سرمربی آلمانی تیم فوتبال چلسی در حین مسابقه حداقل ۲ بار اقدام به تحریک هواداران چلسی برای تشویق بیشتر تیم به خصوص در لحظات فشار تیم منچسترسیتی برای گلزنی کرد.

۰۲:۰۳ - تکرار اتفاق ۲۰۱۲ در ۲۰۲۱؛ پس از شادی منحصربفرد دیدیه دروگبا ستاره ساح‌عاجی تیم فوتبال چلسی در آخرین قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا، امشب کای هاورتز شادی مشابه دروگبا انجام داد و در ورزشگاه دراگائو پرتغال این‌چنین شادی خود را با هواداران تقسیم کرد.

۰۲:۰۲ - پایان فوق‌العاده یک فصل نه‌چندان درخشان برای کای هاورتز که حالا هواداران فوتبال امیدوارند نمایش او را در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ تماشا کنند.

۰۱:۵۷ - اتفاقی باورنکردنی برای کوتاه‌ترین بازیکن زمین؛

انگولو کانته امشب توانست بیشترین پیروزی در دوئل‌های هوایی را به نام خود ثبت کند!

۰۱:۵۳ - لحظه بالا بردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا توسط سزار آزپیلیکوئتا

۰۱:۵۰ - شوخی زوما مدافع تیم فوتبال چلسی با انگولو کانته هافبک آبی‌های لندن در جشن قهرمانی شاگردان توماس توخل.

۰۱:۴۷ - لحظه جالب‌توجه شادی بازیکنان چلسی پس از دمیده شدن سوت پایان فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ چهره ناراحت و غمگین ایلکای گوندوگان هافبک منچسترسیتی هم در تصویر نمایان است.

۱:۴۵ - لحظه حکاکی نام چلسی به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱

۰۱:۴۲ -  توماس توخل با چلسی در ۱۰ بازی مقابل:

-پپ گواردیولا (۳)
-زین‌الدین زیدان (۲)
-دیگو سیمئونه (۲)
-کارلو آنچلوتی
-ژوزه مورینیو
- یورگن کلوپ

۹ بار برنده بود و تنها یک بازی را مساوی کرد؛ چلسی در این ۱۰ بازی تنها ۲ گل خورد و در نهایت فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

توخل، ۱۵۶ روز قبل و در شب سال نوی میلادی از پاری سن ژرمن برکنار شده بود!

۱:۴۰ - چلسی در شش فینال از ۷ فینال اروپا برنده شده است.

۱:۳۹ - کاپیتان آزپیلیکوئتا؛ از اوساسونا در آخر جدول لالیگا تا چلسی بر بام اروپا.

۱:۳۸ - باشگاه چلسی با این عکس به استقبال قهرمانی اروپا رفت.

۱:۳۷ - سرمربی آلمانی و یک موفقیت بسیار بزرگ. فصل گذشته بایرن از آلمان قهرمان شد و حالا یک مربی از این کشور در جشن قهرمانی حضور خواهد داشت.

۱:۳۶ - چه کسی تصور می‌کرد پس از افت عجیب چلسی با لمپارد، این تیم قهرمان فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ اروپا شود؟

۱:۳۵ - جشن بزرگ آبی لندن پس از فتح اروپا.

۱:۳۱ - فریاد قهرمانی؛ دی متئو دیگر مربی قهرمان اروپا با چلسی نیز در میانه فصل سمت سرمربیگری را قبول کرده بود و این بار هم توخل سرنوشتی مانند او پیدا کرد.

۱:۳۰ - آگوئرو با سیتی به رویایش نرسید - پایان بدون قهرمانی اروپا.

۱:۲۱ - پس از برخورد رودیگر و دی‌بروینه، متئو لاهوز داور اسپانیایی مسابقه به مدافع چلسی کمک کرد تا زودتر از زمین مسابقه بلند شود و پس از آن به او کارت زرد نشان داد! این رفتار لاهوز با مدافع چلسی بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

۱:۲۰ - تعداد تماشاگرا حاضر در فینال اروپا: ۱۴۱۱۰ نفر.

۰۱:۰۹ - کبودی زیر چشم کوین دی‌بروینه هافبک بلژیکی منچسترسیتی پس از برخورد با آنتونیو رودیگر مدافع چلسی؛ این مصدومیت باعث تعویض کاپیتان منچسترسیتی شد.

۰۱:۰۸ - برخورد شوت رحیم استرلینگ به جیمز مدافع چلسی باعث شد تا بازیکنان منچسترسیتی به متئو لاهوز این‌چنین اعتراض کنند؛ نظر آن‌ها اعلام پنالتی بود، اما نه لاهوز و نه VAR چنین اعتقادی نداشتند.

۰۱:۰۷ - پس از فینال ۲۰۱۴ لیسبون و در ۶ فینال اخیر لیگ قهرمانان، تیمی که نخستین گل بازی را به ثمر رسانده در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برده است.

۰۱:۰۶- تصویری از شادی بازیکنان چلسی بعد از گلزنی کای هاورتز در فینال لیگ قهرمانان اروپا

۰۱:۰۵ - سرخیو آگوئرو وارد زمین شد تا در اخرین بازی برای سیتی ۱۵ دقیقه فرصت بازی داشته باشد. او چند سال پیش گفته بود زمانی از سیتی جدا خواهد شد که قهرمانی اروپا را تصاحب کند.

۰۱:۰۱ - واکنش جالب باشگاه بایرن لورکوزن به گلزنی کای هاورتز برای چلسی؛ هاورتز محصول آکادمی باشگاه لورکوزن بوده و از این باشگاه راهی چلسی شد.

۰۰:۵۵ - پولیشیچ مهاجم اهل ایالات متحده و شماره ۱۰ چلسی اولین تعویض توخل در نیمه دوم است.

۰۰:۴۵ - رودیگر - فودن؛ از ۲۰۱۴ تا امشب.

۰۰:۲۰ - ورود کای هاورتز به جمع اسطوره‌های چلسی. پیش از هاورتز، تنها ۲ بازیکن دیگر برای چلسی در فینال UCL گلزنی کرده بودند: فرانک لمپارد (۲۰۰۸، منچستریونایتد)، دیدیه دروگبا (۲۰۱۲، بایرن‌مونیخ)

۰۰:۲۰ - با حضور در ترکیب چلسی برابر منچسترسیتی، تیاگو سیلوا پس از مارسل دسایی، پائولو سوسا، ساموئل اتوئو و آلوارو موراتا به پنجمین بازیکنی بدل شد که در دو سال پیاپی، با لباس دو تیم مختلف در فینال لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌رود.

۰۰:۰۹ - تیاگو سیلوا مسن ترین بازیکن فینال، به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت و جای خود را به کریستینسن داد.

۰۰:۰۸ - عکس تیمی چلسی؛ آزپیلیکوئتا آخر شب جام را بالای سر می‌برد؟

۰۰:۰۰ - چلسی در ۱۲ بازی اخیر لیگ قهرمانان تنها یک بازی را واگذار کرده است.

۲۳:۵۵ - توخل - گواردیولا؛ امشب یک مربی جدید به فهرست قهرمانان یو سی ال اضافه خواهد شد.

۲۳:۵۰ - استرلینگ و لحظه ای که او برای زدن یکی از زیباترین گل های لیگ قهرمانان اقدام کرد.

۲۳:۳۷ - تصویری از حضور بازیکنان دو تیم در مراسم اولیه مسابقه.

۲۳:۳۰ - سومین فینال تمام انگلیسی در سال های اخیر.

۲۳:۲۶ - آتش بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا.

۲۳:۲۰ - فیل فودن ۲۱ ساله جوان ترین بازیکن تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپاست.

۲۳:۱۵ - تیاگو سیلوا که با پاریس از قهرمانی اروپا بازماند، حالا با چلسی امیدوار است تا مهم ترین جام باشگاهی فوتبال جهان را بالای سر ببرد.

۲۳:۱۰ - آگوئرو و ژسوس مهاجمان نوک من سیتی از روی نیمکت بازی را آغاز می‌کنند.

۲۳:۰۵ - این آخرین بازی آگوئرو در منچسترسیتی خواهد بود که ممکن است با اولین قهرمانی اروپایی سیتیزن ها همراه شود.

۲۲:۵۹ - آخرین پیروزی چلسی در استادیوم دراگائو، ۱۱ سال پیش رقم خورد. جایی که با تک گل نیکولاس آنلکا پورتو را از پیش رو برداشتند. چلسی در آن سال (۲۰۰۹) تا نیمه نهایی بالا رفت.

۲۲:۵۵ - فینال اقتصادی لیگ قهرمانان؛ رزش سرمایه‌گذاری (EV) سیتی ۲,۱۷ میلیارد یورو است در صورتی که ارزش سرمایه‌گذاری چلسی ۱,۸۷ میلیارد یورو است. ارزش تیم و گران‌ترین بازیکن سیتی هم از چلسی بیشتر است.

۲۲:۵۰ - پخش موزیک در استادیوم دراگائو و آغاز گرم کردن بازیکنان. همه چیز آماده یک فینال جذاب!

۲۲:۴۵ - بازیکنان دو تیم در حالی وارد ورزشگاه اتحاد شدند که تماشاگران روی سکو مشغول تشویق تیم های محبوب خود هستند.

* کاپ قهرمانی چمپیونزلیگ که در کنار زمین تعبیه شده است.

*در هشت فینال قبلی لیگ قهرمانان حداقل یک کروات در تیم قهرمان حضور داشته است؛ متئو کواچیچ امشب می تواند با چلسی این عدد را به ۹ افزایش دهد.

*نکته قابل توجه در ترکیب منچسترسیتی حضور رحیم استرلینگ در بین ۱۱ نفر اصلی است. همچنین حضور ریس جیمز در ترکیب چلسی نیز جلب توجه می کند.

*ترکیب اصلی دو تیم مشخص شد

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاز، استونز، زینچنکو، گوندوگان، دی بروین، برناردو سیلوا، محرز، استرلینگ، فودن

چلسی: مندی، رودیگر، تیاگو سیلوا، جیمز، جورجینیو، کانته، بن چیلول، آسپلیکوئتا، ورنر، مونت، هاورتز

*بازیکنانی که در هر دو تیم چلسی و منچسترسیتی بازی کرده‌اند.

*چهاردهمین قهرمان انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا امشب مشخص می‌شود.

*منچستر سیتی در هفت فینال خود تحت هدایت پپ گواردیولا ۱۵ گل به ثمر رسانده است؛ یعنی میانگین بیش از دو گل در هر مسابقه.

*پورتو کابوس هر دو فینالیست؛ تیم پرتغالی تنها باخت چلسی در این فصل لیگ قهرمانان را رقم زده و سیتی تنها در در بازی مقابل این تیم موفق به گلزنی در یک مسابقه نشده است.

*نتایجی که دو تیم در مسیر رسیدن به فینال کسب کرده اند.

*اسکار، ستاره سابق چلسی، درباره بازی فینال گفت: " این مسابقه ای است که جزئیات در آن تعیین کننده خواهد بود. مطمئناً طرفدار چلسی هستم و پیش‌بینی می کنم که به سختی و با یک گل به پیروزی برسد. امیدوارم گل چلسی توسط تیمو ورنر به ثمر برسد."


*پپ گواردیولا مرد فینال ها؛ سرمربی منچسترسیتی تا به اینجا تنها در یک فینال شکست خورده و حالا امیدوار است که امشب نیز این رکورد فوق العاده خود را بهبود ببخشد.

*تصویری از آکادمی اتحاد که برای هواداران منچسترسیتی صندلی گذاری شده تا آنها در شور و هیجان استادیوم بازی را تماشا کنند.

این هم تصاویری از آخرین تمرین تیم سیتیزن ها در استادیوم پورتو پیش از مسابقه فینال؛ سیتی به دنبال اولین قهرمانی خود در تاریخ است.

تیم کیهیل، مدافع سابق چلسی در مورد فینال امشب گفت: "تنها توصیه من به بازیکنان چلسی این است که از این دیدار لذت ببرید، زیرا هر روز قرار نیست که به فینال لیگ قهرمانان برسید."

جان استونز با روحیه ای بالا آماده دیدار نهایی می شود؛ من خیلی به خودم افتخار می کنم، اما رسیدن به این هدف بدون هم تیمی هایم نمی توانستم ممکن است. فتح دو جام و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان افتخار آمیز است.

آخرین تمرین تیم چلسی در استادیوم دراگائو پیش از دیدار نهایی برابر سیتیزن ها؛

امروز تولد ۵۱ سالگی روبرتو دی متئو، تنها سرمربی فاتح لیگ قهرمانان باشگاه چلسی نیز بوده است. جلسی با هدایت او در سال ۲۰۱۲ بایرن مونیخ را مغلوب کرد.

منچسترسیتی ۵۱ سال بعد از اینکه در فینال جام برندگان در سال ۱۹۷۰ برابر گورنیک زابزه به پیروزی رسید، به اولین فینال اروپایی خود راه یافته که این رکورد طولانی ترین فاصله بین حضور در فینال های اروپایی برای یک تیم است.

فیل فودن ستاره جوان منچسترسیتی در این فصل مسافت ۱۲۲.۲۹ کیلومتر را در لیگ قهرمانان یوفا طی کرده که ۲.۵۸ کیلومتر بیشتر از هر بازیکن دیگری بوده است.

پپ گواردیولا در ۱۵ فینال قبلی خود به عنوان سرمربی فقط یک بار مغلوب شده است. آیا این شب می تواند یک جان دیگر به مجموعه خود اضافه کند؟

مقایسه بین میسون مونت و فیل فودن، دو ستاره جوان چلسی و سیتی پیش از دیدار فینال

هواداران سیتی در شهر پورتو حضوری پررنگ داشته و آماده حمایت از تیم خود هستند.

ترکیب احتمالی سیتی؛ احتمالا پپ گواردیولا دوباره تیمش را بدون یک مهاجم نوک تخصصی راهی زمین خواهد کرد.

ترکیب احتمالی چلسی؛ توماس توخل امیدوار به درخشش باتجربه ها در خط دفاعی و ستاره های جوان خود در خط حمله است.

۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 15334

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha