سیگنال‌های مهم بورس امروز ۹ خرداد / بازار امروز تحت تاثیر چه اخباری است؟

در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۳۰ هزار واحد مثبت در مدار یک‌ میلیون و ۱۳۹ هزار واحد قرار گرفت. باید دید امروز چه سیگنال‌هایی روند مثبت روز گذشته بازار را تثبیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۳۰ هزار واحد مثبت در مدار یک‌میلیون و ۱۳۹ هزار واحد قرار گرفت. اما پیش از شروع بازار امروز، چه اخباری شروع بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

_ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توییتر خود نوشت: برای نخستین بار در تاریخ بورس کالای ایران امروز (یکشنبه ۹ خرداد) بیش از ۸۳هزار تُن محصولات سیمانی شستا را در بورس‌کالا برای شفافیت بیشتر و سودآوری بهتر ذینفعان عرضه می‌کنیم.

_ نرخ سود بین بانکی به کمترین مقدار ۸ ماهه رسید در اولین گزارش خردادماه ۱۴۰۰ بانک مرکزی، بعد از گذشت ۸ ماه نرخ سود بین بانکی به سطح ۱۹ درصد نزدیک شده است.

_ وزیر نیرو از صدور مجوز برای تامین ۱۲۵ میلیون دلار منابع ارزی ایران در عراق برای خرید ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس و انتقال این مبلغ از بانک تجارت عراق به یک بانک سوییسی خبر داد.

_در جریان بازار روز گذشته انس جهانی طلا به ۱۹۰۴ دلار افزایش یافت و طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۸۲ هزار تومان رسید.

_ رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران می‌گوید: به دلیل مشکلاتی که در تخصیص ارز ایجاد شد، موجودی انبارهای مواد اولیه دارو، رو به کاهش گذاشته و چند ماهی است که فعالان صنعت دارو هشدار می‌دهند، وضعیت مواد اولیه در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

_ در اولین گزارش خردادماه ۱۴۰۰ بانک مرکزی، بعد از گذشت ۸ ماه نرخ سود بین بانکی به سطح ۱۹ درصد نزدیک شده است.

_ از سال ۱۳۹۷ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشمول مصوبه ثبت سفارش برای واردات کالا شدند که تازه ترین اعلام معاون فنی گمرک ایران از عدم نیاز به مجوز ثبت سفارش، برای واردات کالا به این مناطق یا ترانزیت بین آنها حکایت دارد.

_  صرافی بانک ملی قیمت دلار را در بازار دیروز (شنبه) ۲۳ هزار و ۲۱۳ تومان برای فروش و ۲۲ هزار و ۷۵۳ تومان برای خرید اعلام کرد. با این حال پس از صحبت‌های همتی در کلاب‌هاوس قیمت دلار در بازار غیررسمی روندی صعودی به خود گرفت.

_ ارز دیجیتال بیت‌کوین بعد از جنگ عرضه و تقاضا در محدوده ۴۰ هزار دلار ۳/۷ درصد ریزش کرد و همین ریزش باعث شده تا بازار کریپتوکارنسی بیش از ۶ درصد عقب‌نشینی کند.

_ الکسی پوشکوف رییس کمیسیون شورای اطلاعات فدراسیون روسیه معتقد است که توافق آتی در مورد احیای برنامه هسته‌ای ایران در وین یکی از مباحث مهم دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن رییسان جمهوری روسیه و آمریکا خواهد بود. وی افزود: اگر دیدار پوتین و بایدن موفقیت‌آمیز باشد، انتظار کاهش تنش بین کشورها و احتمالاً بازگشت سفیر روسیه به واشنگتن و سفیر آمریکا در مسکو وجود دارد.

_ سخنگوی گمرک گفت: در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸۲ هزارتن برنج به ارزش ۱۶۳ میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد در وزن و ۳۴ درصد در ارزش رشد را در واردات شاهد بودیم.

_ اداره اطلاعات انرژی آمریکا، EIA فاش کرد، واشنگتن در دو سه ماهه گذشته علی رغم تحریم‌های خود علیه ایران، ۲ بار از این کشور نفت و محصولات پتروشیمی خریده است که بخشی در دوره ترامپ و بخشی در دوره بایدن بوده است.

۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 15332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha