پیش بینی صعود قیمت طلا در آینده +نمودار

بررسی قیمت طلا توسط کارشناسان سایت کیتکو نشان می دهد مبارزه افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر بی معناست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس نظرسنجی هفتگی قیمت طلا از سوی کیتکو ، بر سرمایه گذاران وال استریت و مین استریت احساس صعودی طلا حاکم است.

یک اتفاق خوبی که رخ داد این بود که طلا در دو ماه گذشته بیش از ۲۲۰ دلار افزایش یافت و در هفته گذشته با حرکت در سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس ، سود خود را محدود کرد.  معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) آخرین بار با قیمت ۱۸۹۸،۶۰ دلار معامله شد.

با ادامه حرکت ، تحلیلگران چشم به سطح ۱۹۵۰ دلار در هر اونس و بازگشت طلا به بالاترین رکورد خود دارند.

آدام باتون ، استراتژیست اصلی بازار Forexlive.com به کیتکو نیوز گفت: منطقی نیست که به آینده طلا مبارزه کرد یا به عبارت دیگر به آینده طلا شک کرد. 

نتایج نظرسنجی قیمت طلای کیتکو نشان داد که از ۱۴ تحلیلگر شرکت کننده از وال استریت ، ۵۷٪ روند را صعودی می بینند ، ۲۱.۵٪ نزولی و ۲۱.۵٪ دیگر خنثی بودند.

روند مشابهی در سرمایه گذاران خرده فروش (مین استریت) دیده می شود. از ۱۲۳۶ سرمایه گذار خرده فروشی شرکت کننده ، ۶۷٪ در هفته را صعودی پیش بینی می کنند ، ۱۷٪ نزولی و ۱۶٪ خنثی بودند.

در نظرسنجی هفته گذشته ، وال استریت و مین استریت ۱۹۰۰ دلار را مشاهده می کردند که با رسیدن طلا به بالاترین سطح ۴.۵ ماهه خود در روز چهارشنبه ، به این سطح رسید.

تحلیلگران دلایل افزایش قیمت طلا را دلایل ضعیف دلار آمریکا ، تورم بالاتر ، نوسانات رمزنگاری و روند صعودی فصلی عنوان کردند.

مدیر عامل شرکت Walsh Trading جان وییر گفت: طلا در محیط امنی قرار دارد. طلا به آرامی بالاتر خواهد رفت. اگر ترس تورمی وجود داشته باشد ، طلا نقطه استقبال مردم برای سرمایه گذاری خواهد بود. چیزی که باید مراقب آن باشیم دلار آمریکا است. اگر دلار شروع به افزایش و ثبات در مناطق ۹۳-۹۴ واحد کند، قیمت طلا کاهش پیدا خواهد کرد. ارزش حدود ۹۰ واحد در شاخص دلار آمریکا برای طلا خوب و برای صادرات مناسب است.

با این حال ، برخی دیگر از تحلیلگران متذکر شدند که ممکن است طلا کمی بیش از حد پیش رفته باشد و کاهش قیمت خواهد داشت.

طلا در سه ماه گذشته بیش از ۲۰۰ دلار بدون عقب نشینی قابل توجهی حرکت کرده است. وقتی چنین تحکیمی به وجود می آید نوسانات بیشتر به کسانی که خریداری می کنند بستگی پیدا می کند.

ارز

۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
کد خبر: 15319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha