سهام زیان‌دِه پرتفوی خود را در بورس بفروشیم یا نگه داریم؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط حال حاضر فروش سهام در اکثر نمادها اشتباه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که سهامداران با سهام زیان دِه خود باید چه کار کنند؟ بیان کرد: این موضوع را می‌توان یک بار از لحاظ شرایط فعلی و بار دیگر به طور کلی بررسی کرد؛ از لحاظ کلی این موضوع بسیار به دیدگاه زمانی بستگی دارد؛ یک سهامدار ممکن است دید کوتاه مدت داشته باشد و شخصی دیگری دید بلند مدت، میان مدت و یا حتی نوسانی گیری نسبت به سهام خود داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: اگر دیدگاه فرد بلندمدت باشد قاعدتا باید سهم خود را حداقل تا ۵ سال نگهداری کند. طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته اگر در بازار سرمایه سهمی خوب و پرتفوی مناسب داشته باشند، نسبت به سایر بازارها در بلند مدت می‌توان سود بیشتری از آن دریافت کرد. افرادی که دید میان مدت دارند و می‌خواهند سهام خود را یک ساله نگهداری کنند؛ این افراد باید سهام مورد نظر خودشان را در قیمت مناسب انتخاب و از لحاظ مختلف آن را بررسی کنند.

آسایش در ادامه افزود: افرادی هستند که دید میان مدت به بازار سرمایه دارند؛ این افراد باید بر مبنای تابلو خوانی سهام خود را انتخاب و بررسی کنند که سهام در چه زمان حمایت‌های خوب از آن صورت گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: موارد مطرح شده بر اساس دید کلی به بازار سرمایه بوده است، اما در بررسی حال حاضر خیلی از سهام ۶۰ الی ۷۰ درصد زیر قیمت واقعی و ارزش ذاتی خودشان معامله می‌شوند؛ بنابراین در حال حاضر برای هر دیدگاهی خرید سهام خوب و مناسب است.

او بیان کرد: بنابراین در شرایط فعلی فروش در اکثر سهم‌ها اشتباه است. در بازار، سهم‌هایی وجود دارند که ۸۰ درصد در زیان هستند و فروش سهام این چنینی اشتباه و نگهداری از آن مناسب‌تر است. اگر هم سهام مناسب ندارند می‌توانند سهام خود را با سهم بنیادی که در قیمت مناسب هستند، جابه‌جا کنند.

آسایش در پایان گفت: سهامداری در حال حاضر به دیدگاه افراد بستگی دارد، اما باید به این نکته توجه کرد که بازار مانند سال گذشته نیست و شاید رشد سهام امسال خیلی کمتر باشد؛ به طور کل امسال دید سهامداران به بازار باید بلند مدت باشد و نکته مهم این است که افراد برای ورود به بازار باید حتما با پس انداز خود وارد شوند.

۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 15304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha