لایحه بودجه دیوانه‌وار جو بایدن!

بایدن در نخستین بودجه پیشنهادی برای دولت فدرال آمریکا در مقام ریاست جمهوری، تقاضای شش تریلیون دلار کرده است

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سی‌ان‌ان، جو بایدن، در نخستین بودجه پیشنهادی برای دولت فدرال آمریکا در مقام ریاست جمهوری، تقاضای شش تریلیون دلار کرده است؛ بودجه ای که تا حدی از افزایش مالیات ثروتمندان آمریکایی تامین می‌شود و در واقع بیان‌گر اولویت‌های جو بایدن و رویکرد او در راستای گسترش دولت و افزایش بودجه است. جمهوری‌خواهان این بودجه را سرسام‌آور و دیوانه‌وار خوانده‌اند

پیش‌بینی می‌شود این بودجه سالانه یک تریلیون دلار به کسر بودجه هنگفت آمریکا می‌افزاید. این بودجه عظیم برنامه‌های خدمات اجتماعی مانند مهدکودک‌های دولتی، و یارانه‌ای هنگفت برای پرستاری از کودکان و مرخصی با حقوق ضمانت شده را در بر می‌گیرد. بودجه پیشنهادی دولت آمریکا در عین حال شامل نوسازی زیرساخت‌ها نیز می‌شود و بخش‌هایی برای راه سازی، پل سازی، گسترش اینترنت با پهنای باند بالا و لوله کشی آب در نظر گرفته شده است.

افزایش بودجه پیشنهادی از جمله شامل ۱۰۹ میلیارد دلار برای دو سال کالج رایگان و ۲۰۰ میلیارد دلار در طول ده سال برای مهدکودک رایگان برای تمامی کودکان سه و چهار ساله می‌شود.

کنگره تا پایان ماه سپتامبر وقت دارد تا بودجه تازه را تصویب کند و تصویب نشدن بودجه تا این تاریخ دولت را به حالت نیمه‌تعطیل درخواهد آورد. برخلاف اغلب قوانین، بودجه می‌تواند با ۵۱ رای موافق در سنا تصویب شود.

۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 15301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha