شروع طوفانی بورس!/جهش ۳۰ هزار واحدی شاخص کل/ ارزش معاملات بورس به ۵۲ هزار میلیارد ریال رسید+ نقشه بازار

در آغازین روز کاری، بازار شروعی خوب و سبزی را داشت. در همان دقایق ابتدایی، بزرگان به‌خصوص شپنا در گروه پالایش و ذوب در گروه فلزات اساسی با رنج مثبت بیش از ۱۰۰ میلیون صف خرید تشکیل دادند و این روند سبز به بقیه شاخص سازان یکی پس از دیگری سرایت کرد.در میان خودرویی ها، بالاترین حجم معاملات متعلق به نماد خودرو با حدود ۴۵۰ میلیون جابجایی بود که در نهایت هر دو نماد بزرگ خودرویی، با صف خرید به کار خود پایان دادند. پالایش‌ها امروز معاملاتی سراسر سبز را تجربه کردند.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (  ۸ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۳۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲ هزار و ۴۶۲ واحد رشد داشت. در همان دقایق ابتدایی، بزرگان به‌خصوص شپنا در گروه پالایش و ذوب در گروه فلزات اساسی با رنج مثبت بیش از ۱۰۰ میلیون صف خرید تشکیل دادند و این روند سبز به بقیه شاخص سازان یکی پس از دیگری سرایت کرد.

در میان خودرویی ها، بالاترین حجم معاملات متعلق به نماد خودرو با حدود ۴۵۰ میلیون جابجایی بود که در نهایت هر دو نماد بزرگ خودرویی، با صف خرید به کار خود پایان دادند. پالایش‌ها امروز معاملاتی سراسر سبز را تجربه کردند و بالاترین صف‌ خرید به‌ترتیب متعلق به دو نماد شپنا و شتران بود. اکثر نمادهای موجود در دو گروه‌های فلزات و پتروشیمی نیز در بازه مثبت مورد معامله قرار گرفتند. در میان گروه بانکی دو بانک آینده و سرمایه سرخ‌های گروه بودند.

سیمانی ها روز پرتقاضایی را پشت سر گذاشتند و هلدینگ آنان با صف خرید همراه بود. در میان نماد های گروه دارو نمادهای برکت، دکوثر، دزهراوی و والبر در حداکثر قیمتی دادوستد شدند. قشرین و قیستو قندی های شیرین گروه خود بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی میتوان به بازگشایی غگلستا در محدوده ۲۹ درصد منفی و غشان در بازه ۲۰ درصد منفی اشاره کرد.

 ارزش معاملات بورس به ۵۲ هزار میلیارد ریال رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳۰ هزار و ۱۳۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۱۳۹ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲ هزار و ۴۶۲ واحد رشد  کرد و به رقم ۳۸۵ هزار و ۶۱۳ رسید. شاخص هموزن امروز نسبت به روز گذشته در وضعیت بهتری قرار داشت و رفته رفته می‌توان امید به تعادل در گروه‌های کوچک بازار داشت.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۲۸ هزار  معامله به ارزش ۵۲ هزار و ۷۲ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام فولاد، فارس، فملی، کگل، شستا، کچاد بیشترین اثر مثبت و نماد وامید بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ثبهساز، کویر، وبملت، ولپارس، پتایر، خساپا، فاراک از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۴۹ واحد صعود، رقم ۱۷ هزار و ۷۳۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۸۶ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۰ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام آریا، هرمز، بپاس، زاگرس، شگویا، ذوب بیشترین تاثیر مثبت و نماد غصینو بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد چخزر، غگیلا، وپویا، فتوسا، وسپهر، وسپهر، سبزوا، بکهنوج است.

انتهای پیام. /

۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 15297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha