تعیین تکلیف قانون رمزارزها تا ۲ هفته آینده در مجلس/ مالیات بر عایدی سرمایه مشمول فعالان بازار رمزارز

قربانزاده مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف قانون رمزارزها تا دو هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ حسین قربانزاده در بخشی از  اتاق کلاب هاوسی با عنوان مالیات بر عایدی سرمایه و تاثیر آن بر بازار سرمایه به موضوع رمزارزها پرداخت، قربانزاده گفت: عایدی بر کار، یا از دارایی سهام یا درآمد اتفاقی، این سه حالت برای مالیات بر عایدی سرمایه استفاده می شود، اگر فردی دارایی از رمز ارز داشته باشد مشمول یکی از این سه گزینه فوق شده و باید مالیات بر عایدی پرداخت کند. فعلا قوانین به این شکل است مگر اینکه به صورت تخصصی جلساتی برگزار شود تا درباره رمزارزها به صورت جداگانه بررسی شود.

مشاور رئیس مجلس از تعیین قانون برای رمزارزها تا دو هفته آینده در مجلس خبر داد و گفت به کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس فرصت دو هفته ای داده شده تا بتوانند قانون مناسبی را برای این حوزه به کمیسیون اقتصادی پیشنهاد بدهند.

قربانزاده از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی در کلاب هاوس و یا جلسات مجلس خبر داد و گفت اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در آن حضور پیدا خواهند کرد  و به سوالات فعالان رمزارز پاسخ خواهند داد. قانون مالیات بر عایدی سرمایه قابلیت اصلاح را داشته تا همه ابعاد اقتصاد ایران و بحث تورم را نیز درنظر بگیرد تا به فردی اجحاف نشود.

۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 15293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha