سیاست های اقتصادی ناهماهنگ باعث ریزش طولانی مدت بورس شده است

کارشناس بازار سرمایه اعتقاد دارد ناهماهنگی سیاستگذاران اقتصادی باعث شده ریزش بورس به شدت طولانی شود و اگر هماهنگی سیاست اقتصادی وجود داشته باشد بورس رشد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ بازار سرمایه بعد از مدتها دو روزی است که طعم سبزی را چشید، البته این سبز شدن بازار به معنای سبز شدن تمام نمادهای بورسی نبوده و تنها برخی از نمادهای شاخص ساز مثبت شدند، چیزی که مشخص است هنوز چاشنی ترس بر دل سهامداران مانده و حتی با ریزش رمزارزها نیز جرات نمی کنند وارد بازار بورس شوند.

علی رضوانفر، کارشناس بازار سرمایه درباره روند کلی معاملات بورس بیان داشت: در حال حاضر، شاهد این هستیم که بازار سرمایه به طرز وحشتناکی  گرفتار ترس و ناامیدی سرمایه‌گذاران است و در این میان، ترجیح می‌دهند به جای معامله کردن و روان کردن صف‌های فروش و خرید بازار، فقط نظاره‌گر باشند و فعلا سهم‌های خود را نگه دارند.

وی افزود: علاوه بر این، گروهی دیگر از سهامداران هم در بازار هستند که نمی‌خواهند پولی را که وارد بازار کرده‌اند، بیش از این از دست بدهند بنابراین، هر سهمی که دارند با هر قیمتی عرضه می‌کنند تا زمانی که یک خریدار اگر در بازار باشد، آن سهم را خریداری کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه مشکل اصلی بازار دامنه نوسان نیست، تصریح کرد: عوامل اصلی بازار هیچ مشکلی در روند معاملات ایجاد نکرده و نمی‌کنند، بلکه مشکل عمده بازار نبودن هماهنگی در سیاست‌هایی است که سیاست‌گذار در بازار اعمال می‌کند و این روزها به یک معضل تبدیل شده است و تا زمانی که این موضوع حل نشود، افت بازار را مشاهده خواهیم کرد.

رضوانفر درباره مصوبات اجرایی نشده در بازار سرمایه مطرح کرد: جلساتی که هفته‌های گذشت توسط سران قوا برگزار شد، هنوز اجرایی نشده است و در حد وعده باقی مانده‌اند و در این صورت باید گفت که این اهمال‌کاری‌ها از سوی سیاست‌گذاران تنها به هدر رفتن منابعی از جمله سرمایه صندوق توسعه ملی منجر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز تکلیف انتخابات و سیاست دولت آینده مشخص نشده است و به این ترتیب نمی‌توان این انتظار را داشت که بازار سر و سامان بگیرد و به تعادل برسد.

۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 15264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha