بورس از همه بازارها عقب ماند / آیا طلا رشد می‌کند؟

به جز بورس سه بازار دیگر هفته اول خرداد را با رشد آغاز کرده‌اند، طلا با رشد ۲٫۶ درصدی بیشترین بازدهی را داشت و بورس با افت ۳٫۸ درصدی تنها بازار منفی هفته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحللی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بازارهای طلا، دلار و سکه خرداد را با رشد آغاز کردند ولی شاخص کل بورس با افت ۴۵ هزار واحدی در طول یک هفته تنها بازار منفی هفته شد.

طلا

قیمت طلا در این هفته رشد کرد و بازدهی ۲٫۶ درصدی را برای خریداران در ابتدای هفته به همراه آورد.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان اردیبهشت یک میلیون و ۱۹ هزار تومان قیمت داشت، اما در هفته اول خرداد با رشد ۲۷ هزار تومانی به نرخ یک میلیون و ۴۶ هزار تومان رسید.

سکه

هر عدد سکه امامی نیز در این هفته ۲۱۳ هزار تومان رشد کرد.

سکه طرح جدید پیش از شروع خرداد ۱۰ میلیون و ۱۰۴ هزار تومان قیمت داشت. با رشد ۲٫۱ درصدی این فلز ارزشمند در پایان هفته‌ای که گذشت هر عدد سکه طرح جدید به نرخ ۱۰ میلیون و ۳۱۷ هزار تومان خرید و فروش شد.

دلار

قیمت دلار در صرافی ملی در یک هفته اخیر ۱٫۵ درصد رشد کرد.

این شاخص بازار ارز در پایان هفته قبل ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان بود. اما قیمت آن در این هفته ۳۴۷ تومان بیشتر شد و در پایان معاملات روز پنجشنبه ششم خرداد ه نرخ ۲۲ هزار و ۶۴۷ تومان رسید.

بورس

تنها بازار منفی این هفته بورس بود که افت ۳٫۸ درصدی را به ثبت رساند.

طبق آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار،  شاخص کل بازار سرمایه در طول این هفته ۴۵ هزار واحد پایین آمد. این شاخص پیش از شروع این هفته روی سطح یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی قرار داشت اما در پایان معاملات روز چهارشنبه پنجم خرداد روی سطح یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحدی ایستاد.

طلا در اردیبهشت نیز بیشترین بازدهی ماهانه را نسبت به دیگر بازارها و حتی نسبت به خودرو و مسکن داشت، هفته اول خرداد را نیز با بیشترین رشد نسبت به دیگر بازارها به پایان رسانده است. آیا این رشد در سه هفته باقی مانده خرداد ادامه‌دار است؟

۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 15261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha