مردی که تمام دارایی خود را در چند دقیقه از دست داد

مرد اماراتی پس از دریافت تماس تلفنی که فقط ۷ دقیقه به طول انجامید، تمام پس اندازمالی خود که طی سال‌ها اندوخته بود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوانیک شهروند جوان اماراتی به نام رشید پس از تماس تلفنی از شخصی که ادعا می‌کرد کارمند بانکی است که وی در آنجا حساب دارد، آنچه را که سال‌ها با زحمت و سختکوشی جمع کرده بود از دست داد. شخص کلاهبردار ادعا کرد که بانک در حال انجام مراحل به روزرسانیداده‌های مشتریان خود است و به این منظور شروع به گرفتن برخی اطلاعات از رشید برای بروزرسانی مشخصات حساب او کرد.

رشید از اینکه فرد تماس گیرنده قصد کلاهبرداری از او را داشته باشد می‌ترسید، اما اطلاعاتی که فرد کلاهبردار در مورد رسید گفته بود و پیام‌هایی که از بانک دریافت کرده بود او را مجاب کرد که فرد تماس گیرنده از کارمندان بانک است و بی دلیل نگران شده است. در طی این تماس تلفنی، پس از آنکه کارمند از رشید خواست تا رمز کارت خود را به او بدهد، او دوباره به فرد شک کرد. رشید ابتدا از دادن رمز امتناع کرد، اما کارمند به او اطمینان داد که اگر رمزش را تغییر ندهد کارت بانکی اش مسدود خواهد شد و برای تغییر این رمز هم احتیاج داشت که رمز قبلی را بداند، این حرف‌ها رشید را قانع کرد و او رمز کارت را به کلاهبردار داد و تماس ۷ دقیقه‌ای به پایان رسید.

تماس تلفنی باعث شد مردی تمام دارایی خود را از دست بدهد!

ساعتی نگذشت که پیامی به تلفن رشید از طرف بانک ارسال شد که اطلاعات حساب و مانده آن را نشان می‌داد. مرد جوان پس از دریافت پیام و دیدن اینکه حسابش خالی شده برای جویا شدن موضوع با بانک تماس گرفت و کارمندان گفتند که با او تماس نگرفته اند و رشید در دام کلاهبرداران تلفنی افتاده است.

۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
کد خبر: 15214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha