استخراج رمز ارز تاپایان شهریور ممنوع است/ دیروز درباره انتخابات خدمت مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشتم

رئیس جمهور گفت: ملاک در انتخابات ریاست جمهوری باید تشخیص مردم باشد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به مناسبت های ماه خرداد گفت: همواره خرداد ماه برای انقلاب ما سرنوشت ساز بوده است، در ۵۸ سال پیش و سال‌های اولیه نهضت اسلامی خرداد ۴۲ عضو مقاطع حساس انقلاب اسلامی امام سخنرانی معروف روز عاشورا مدرسه فیضیه را در ۱۳ خرداد ایراد فرمود.

رئیس جمهور بیان کرد: تکلیف جنگ تحمیلی هم در سوم خرداد معلوم شد؛ البته جنگ ادامه پیدا کرد و ما در جنگ فراز و نشیب داشتیم و پایان آن هم در عملیات مرصاد بود، اما همه دنیا در سوم خرداد فهمیدند که توطئه بر علیه ملت ایران به نتیجه نخواهد رسید و مردم بر روی منافع ملی خود ایستادگی خواهند کرد.

روحانی اظهار کرد: خرداد شصت و هشت با رحلت امام (ره) مواجه بودیم؛ همچنین شاهد انتخاب خلف صالح امام مقام معظم رهبری بودیم و کسی باور نمی‌کرد مجلس خبرگان رهبری قادر باشد قبل از غروب این مسئله مهم بسیار پیچیده را به ثمر برسانند و با یک رای قاطع مقام معظم رهبری پرچم را به دوش گرفتند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ هم ما با یک خرداد دیگری مواجه هستیم البته بسیاری از انتخابات ما در خرداد بود، البته گاهی هم اواخر اردیبهشت یا اوایل تیر برگزار شده است؛ انتخابات ریاست جمهوری مسئله مهمی است و بحث این است که یک فرد می‌خواهد رئیس جمهور شود نه رئیس حوزه انتخابیه یا رئیس یک جناح.

نتیجه انتخابات وحدت ملی است

رئیس جمهور، انتخابات را نماد آگاهی دانست و گفت: مردم باید با آگاهی و آزادی کامل پای صندوق آرا بیاید و ملاک هم تشخیص ملت است؛ همه مقدمات و زمینه‌ها باید ایجاد شود تا مردم در انتخابات شرکت کنند و با تشخیص آنان این انتخابات به ثمر برسد. نتیجه انتخابات وحدت ملی است اما ما بحث های سیاسی‌مان این است که این آقا بیاید یا آن آقا بیاید یا فلان مشکل اقتصادی و سیاسی را حل کند، اینها درست است اما بالاتر از اینها این است که انتخابات شکوهمند در کشور ضامن مشروعیت نظام است و ما این هدف اصلی را فراموش کرده‌ایم.

روحانی اظهار کرد :همه تصورات و تصمیماتی که در کشور انجام می‌گیرد اگر پشتوانه مردم نباشد مشروعیت قانونی و دینی ندارد؛ همچنین رئیس جمهور وقتی با دنیا می‌خواهد صحبت کند به عنوان نماینده ملت ایران صحبت می‌کند و به این پشتوانه نیازمند است یا اگر می‌خواهد تمام قراردادهای بین المللی را امضا کند و از همه مهمتر مسئول اجرای قانون اساسی است.

میزان رای ملت است و مردم ولی‌نعمت ما هستند

وی ادامه داد: اگر در یک انتخابات حضور کمرنگ باشد آن وقت انسجام ملی و امنیت کشور چه می‌شود؟ حیثیت نظام در جهان چگونه خواهد بود؟ ابعاد این مسئله وسیع است و باید درباره آن فکر شود. امام راحل همیشه توصیه می‌کردند که میزان رای ملت است و مردم ولی‌نعمت ما هستند؛ این مردم بودند که در نهضت اسلامی فداکاری کردند و ۲۲ بهمن را به وجود آوردند آن‌ها بودند که ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند، چرا این ۹۸ درصد آب می‌رود هر چه زمان می‌گذرد.

رئیس جمهور افزود: این مردم همان‌هایی هستند که ۳ خرداد ۶۱ را آفریدند؛ خدا نکند روزی برسد که مردم فکر کنند ما به آنها بی اعتنا هستیم و حس کنند ما می‌خواهیم بدون آنها و برای آنها تصمیم بگیریم؛ مردم خودشان باید تصمیم بگیرند و انتخاب کنند.

روحانی گفت: امام و رهبری معظم فرمودند مشارکت حداکثری صورت بگیرد من در جلسه‌ای از ایشان سوال کردم در انتخابات سال آینده هم شما مدنظرتان مشارکت حداکثری است ایشان فرمودند بنده نظرم همان است و مشارکت حداکثری اولین هدف ماست و البته دنبال این هستیم که یک رئیس جمهور صالح یا اصلح انتخاب شود؛ این صحبت را هم به مردم اعلام کردم.

روحانی ضمنا گفت:  استخراج رمزارز تا پایان شهریور غیرمجاز است .هرکسی یک ماینر برداشته و تولید بیت کوین می کند!من خوشحالم که وزیر نیرو در این مورد از مردم عذرخواهی کرد. ریشه اصلی این موضوع هم خشکسالی امسال است. برق برای استخراج رمز ارزها با مجوزش ۳۰۰ مگاوات است اما غیر مجازش ۲,۰۰۰ مگاوات است. هر کسی تعدادی ماینر گذاشته و این بیت کوین را استخراج می‌کند. از امروز تا پایان شهریور هر نوع استخراج رمز ارز ممنوع و غیر قانونی است. 

۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 15191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha