سیگنال‌های مهم بورس امروز ۵ خرداد / بازار امروز تحت تاثیر چه اخباری است؟

در روز گذشته شاخص کل بورس با ۵ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد قرار گرفت. باید دید امروز چه سیگنال‌هایی روند بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار شاخص کل بورس در روز گذشته روند متعادلی را در پیش گرفت و با بازگشایی نمادهای «فولاد»، «خودرو» و «خساپا» شاخص کل بورس در دقایق پایانی با روندی مثبت به کار خود پایان داد.

_ نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت ایران و نمایندگان گروه ۱+۴ در وین پایتخت اتریش روز گذشته انجام شد.

_ بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی این بانک در این هفته کاهش جزئی نقدینگی بود، به همین علت با سفارش‌های ارسال‌شده بانک‌های متقاضی برای خرید اوراق مالی اسلامی دولتی موافقت نکرد.

_ سایت ره آورد ۳۶۵ که یکی از بزرگترین مراجع پردازش اطلاعات مالی در بازار سرمایه ایران است، از اطلاعات ارزهای دیجیتال و امکانات تحلیلی این رمزارزها رونمایی کرد.

_ آمارها بیانگر این است که نقدینگی در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد داشته و به ۳۴۸۵ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان رسیده است.

_ قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز (سه‌شنبه) در بازار تهران، با کاهش ۹۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، به رقم ۱۰ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید.

_ وزیر بهداشت گفت: برنامه داریم که تا پایان خرداد، گروه‌های آسیب‌پذیر شامل افراد بالای ۶۰ سال و بیماران صعب‌العلاج و خاص را واکسینه و در تابستان واکسیناسیون عمومی را در فازهای بعدی آغاز کنیم.

_ بر اساس اعلام انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر برق ایران پس از ونزوئلا ارزان‌ترین برق جهان است و حالا با سقوط ارزش ریال، نرخ برق ایران نازل‌تر شده است. همین موضوع نام ایران و ونزوئلا را به عنوان دو بهشت استخراج رمزارز مطرح کرده است.

_ بانک گلدمن ساکز اعلام کرد: حتی اگر نفت ایران به بازار بازگردد، به علت افزایش تقاضا و تلاش اوپک پلاس برای جبران ورود نفت ایران، قیمت نفت در سه ماهه چهارم امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش می یابد.

_ میزان تولید شمش و محصولات فولادی طی نخستین ماه امسال، ۲۰ درصد افزایش یافت.  طی ماه فروردین، دو میلیون و ۸۰۵ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، دو میلیون و ۳۴۲ هزار تن بود.

_ معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: اولین عرضه اولیه بورس تهران با پشتوانه اوراق اختیار فروش تبعی و تضمین حداقل سود ۲۵ درصد در دوره یکساله، چهارشنبه انجام می‌شود.

_ معاون اشتغال وزیر کار اعلام کرد: کرونا در ایران حدود دو میلیون نفر را بیکار کرد که تا الان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به بازار کار برگشته‌اند.

۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 15177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha