سازمان بورس دخالت در خرید و فروش صندوق‌ها را تائید کرد!

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص دخالت سازمان بورس در سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  میثم فدایی مدیر  نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در مورد توئیت منتشر شده مبنی بر آنکه سازمان به تمام صندوق های سرمایه گذاری نامه زده است که چرا برای خرید برخی از نماد ها اقدام کرده اند؟ ظهار کرد: این بحث چند نکته اساسی دارد به سبب اینکه آن کارشناس در توئیت خود اشاره کرده بود که سازمان به تمام صندوق های سرمایه گذاری نامه زده که چرا به خرید نمادها پرداخته اند در صورتی که این گونه نیست، این نامه فقط به یک سری صندوق ها محدود بوده است که به دلایلی نمی توان اسامی آن ها را بیان کرد همچنین باید گفت که وظیفه سازمان به عنوان یک نهاد ناظر این است که فعالیت ها و خرید و فروش صندوق ها را کنترل و بررسی کند.

او افزود: این نظارت ها به سبب آن است که یک موقع صندوق ها  منافع سهامداران را دچار ضررو زیان نکنند، طی بررسی که اخیر در خصوص صندوق ها انجام گرفت مشاهده  شد که برخی از صندوق ها سرمایه گذاری  فقط نسبت به  بعضی از نمادها واکنش نشان می دهند و در حال جمع کردن صف های فروش  آن ها هستند در حالی  که مابقی سهم ها با صف های فروش سنگینی مواجه شده بودند.

مدیر نظارت بر نهاد های مالی بورس بیان کرد: مشاهده کردن چنین وضعی در بازار سرمایه سبب شد تا ما واکنش نشان دهیم  و از صندوق های سرمایه گذاری  در خواست توزیع  متعادل منابع را  داشته باشیم همچنین از صندوق ها خواستیم به جای  تمرکز بر چند سهم، بر سهم های دیگر نیز توجه داشته باشند.

۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
کد خبر: 15166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha